Announcement

Collapse
No announcement yet.

Superchip for Fiat Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Superchip for Fiat Punto GT

    Är detta värt att sattsa på kanske?

    http://www.ebay.se/viItem?ItemId=110110769134

    Fungerare det även för en Mk.1 (-95) modell?

    är det bara "plug 'n play" eller behövs det fler mods för att få det fungera bra?

    Om det är någon som kan beskriva lite hur det fungerar på eBay också vore det finfint

    Tack tack =)

    MVH / mange
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

  • #2
    hittar man det chippet på Novitec:s hemsida eller har de några återförsäljare här i Sverige?

    motornord tillverkar något chip på beställning har jag för mig till punton men det ligger på 5 papp, kostar Novitec-chippet detsamma eller hur är det med pris på den?

    kanske t.o.m någon som tänker att: "Nä, nu vill jag sätta tillbaka orginalchippet i min punto. Dessa 163 hästar blir helt enkelt för mycket för mig" :P som kanske vill sälja sitt?
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

    Comment


    • #3
      Tjena mange


      Jag har superchipet. Det ær køpt från motornord och dom har monterat det. Jag fick 150hk med 1.4 bar, utan annat trim. Det funkar ok men det ska tillæggas att det chippet utlovar mer æn så, tror det ær uppåt 30hk. Detta ær ju tydligen bullshit. Vet inte alls om det styr min brænsleinsprutning men jag tror dock inte att man kan få 150 hk med bara en "bleed valve".

      Jag hade hellre gått på SEb chippet eller novitec. men bæst ær det før 5000 kr som mappas till din bil.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment

      Working...
      X