Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roligt !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roligt !

    Fiaten min är under mek, har själv ingen skjust kamera för att göra bilen rättvis, dvs fota rosten som håller på att käka upp bilen.

    En fråga

    Vart f.....n sitter bränsle filtrena den i motorummet = hittat men det ska ju finnas en till ???

    roligt föresten med lite fiat uno bilder, jag hadde en gång en fiat panda fy f....n vilken ekonomisk bil, snittade 0,4 liter milen men helt ärligt så hörde jag med min kusse i Frosinone om den nya 500`an .

    Tror att mitt nästa projekt blir till att köpa Abarthen .....

    Vilka bilar funtar ni på at köpa???
    NOI SIAMO QUELLI

  • #2
    500 cento cv. kanske
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Det vanliga filtret sitter i motorrummet vid högra stötdämparfästet. Det andra kallar dom för "Pressure damper" och sitter precis innan pumpen i plastrännan framför bensintanken. Det är en Boschpryl och svår att få tag i. Du kan ta loss den, hälla ur så mycket bensin som möjligt och låta den ligga och torka några dagar. Sen kan du knacka ut det torkade skräpet.
      Dom brukar vara rätt rostiga så du kanske vill försöka leta upp en ny.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment

      Working...
      X