Announcement

Collapse
No announcement yet.

2007-05-05 Bankörning på Gelleråsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2007-05-05 Bankörning på Gelleråsen

    Någon mer än jag som ska till Gelleråsen den 5/5 med CAR (Club Alfa Romeo Motorsport)? 500 kr för medlemmar, 750 för icke-medlemmar. Licens krävs men det går att lösa PR-licens för 100 kr.

    En rolig nyhet är att man ska kunna beställa r-däck till bandagen, åka dit och få dem monterad vid banan De säljer:

    Yokohama Advan A048
    Yokohama Advan A032R
    Toyo R888
    Toyo R1R
    Hankook Z212/Z211

    Toyo R888 225/45-16W kommer gå på 1795 kr/st. Yokohama Advan A048 225/45-16W liger på 2025 kr.

    Ha de gött!

    Häls
    Freddan
    Last edited by Freddan72; 18 April 2007, 22:51.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Bana!

    Låter lockande men har nog inte råd.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #3
      Medlem i Fiatklubben då eller?
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        Originally posted by Putt
        Medlem i Fiatklubben då eller?
        Näe, CAR. Club Alfa Romeo. www.alfaromeo.org

        Jag hoppas jag kan åka den 5:e. Bilen kommer anmälas även om det skulle bli med annan förare. Eventuellt måste jag åka till Finland på lördan. Vi får se.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Siktar på det men har inte anmält..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Hoppsan jag missade att skriva att det är för medlemmar i CAR Uppdaterar första inlägget

            Per sista dagen att anmäla sig för den lägre avgiften är 20 april, därefter höjs avgiften till 750 kr.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Har inga pengar..

              EDIT: Nu har jag pengar!
              Last edited by per; 19 April 2007, 11:16.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Vad sålde du? Tvn?

                Vilken klass tänker du ta? Jag anmälde mig till klass B.
                Last edited by Freddan72; 19 April 2007, 12:07.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Vilken klass tänker du ta? Jag anmälde mig till klass B. [/B]
                  Om ni tidigare kört på bana en eller ett par gånger så ta B klass eftersom Coupen är hyfsat snabb om det inte är allt för krokigt och många växlingar. Om det blir fel går det att byta grupp under dagen. Körningen är betydligt mer diciplinerad och välordnad på Alfamötena än under vanlig banmöten mycket tack vare att man försöker samla lika snabba ekipage i samma grupp.

                  Bli inte ledsna om ni blir frånåkta av små sketna Alfa 33r. Det är helt normalt och det är bara att svälja förtreten och gilla läget.
                  Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                  Comment


                  • #10
                    Alfa 33

                    Jo det har hänt några gånger... Otroligt. Min teori är att de lockar fram en jävulsk instinkt hos föraren, de är ju mekaniskt underlägsna rosthögar.

                    TurboB: har du kört mycket på Alfas träffar förut? Har bara sett din bil en gång.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TurboB
                      Om ni tidigare kört på bana en eller ett par gånger så ta B klass eftersom Coupen är hyfsat snabb om det inte är allt för krokigt och många växlingar. Om det blir fel går det att byta grupp under dagen. Körningen är betydligt mer diciplinerad och välordnad på Alfamötena än under vanlig banmöten mycket tack vare att man försöker samla lika snabba ekipage i samma grupp.

                      Bli inte ledsna om ni blir frånåkta av små sketna Alfa 33r. Det är helt normalt och det är bara att svälja förtreten och gilla läget.
                      Ja med tanke på att det är första gången för mig på Gelleråsen så får gärna Alforna köra om . Såg att man kan vara med på en genomgång under lunchtimmen. Den kommer jag helt klart vara med på. Vet du om det finns möjlighet att få ha en instruktör med sig i bilen några varv?

                      Hoppas du dyker upp TurboB. I nuläget ser det ut som att jag och Per kommer att vara där. Per kommer köra på r-däck medans jag ska slita ut mina gamla Pirellidäck. Det blir r-däck till nästa bankörning. Ska först fixa till mina Turboplus fälgar.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Per: med Alfagänget har jag bara kört på Mantorp och Kinnekulle . Däremot känner jag en del banveteraner i CAR, bla en av instruktörerna som höll avancerade förarkursen härom veckan. I år ska jag försöka ta mig runt på alla mötena. Jag borde ha tillräckligt med bilmaterial. Det stora målet är att få klart UNO turbon till Kinnekulle eftersom jag inte vill kasa runt i Coupen där en gång till. Jag måste ha en lättare bil!

                        Och du, rostiga betyder lätta eftersom det mesta har försvunnit. Sen har dom en tyngdpunkt som väl nästan ligger under hjulnaven, växellådan bakom framhjulen. Med R-däck går det hysteriskt fort i kurvorna. Det går att jaga om dom men det är f-n inte lätt. Och så är dom säker "onda" också...

                        Freddan: Det borde gå att ordna med instruktör. Ska kolla det. Det blir gatsulor på Gelleråsen men dom kommer sälja R-däck till bra priser på träffen så jag tänkte investera då. Jag har en uppsättning 15" magnesiumfälgar till en Integrale liggande.

                        Bilen är anmäld. Vet fortfarande inte säkert om jag behöver åka till Finland.
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment


                        • #13
                          Gött

                          Är anmäld nu!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gött

                            Originally posted by per
                            Är anmäld nu!
                            Vilken klass blev det Perra?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #15
                              B tror jag det var.
                              Träffade min bils förre ägare idag, ren slump.. Det var roligt! Han var glad att den såg ut att vara i bra skick..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X