Announcement

Collapse
No announcement yet.

epifants Punto 75sx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • epifants Punto 75sx



    På tide å lage en tråd om Puntoen også. Oppgraderingene vil bli tatt litt etter litt. Ettersom jeg er i ferd med å starte for meg selv er det nok ikke lurt å bruke alle pengene på bildeler...

    K = kjøpt
    B = bestilt
    X = ikke bestilt

    Pr. idag er det kun foretatt små oppgraderinger:
    K: Tricker gasspjeld, Ø43
    K: fremstoler fra Coupè Fiat
    K: Asso "sportspotte" fra Krogslund


    Coupèstolene montert. Passet perfekt på de gamle festene.




    Spjellhus "by Tricker". Ø43mm. Dette fulgte med i pakken


    Her er det plass til ganske mye mer luft enn originalt

    Planlagte modifiseringer:
    K: oppgraderte bremser foran (kalippere fra Fiat Tipo 2.0ie)
    K: Red Dot 20 groove ventilerte skiver
    K: Ferodo/Red Dot klosser
    K: Goodridge stålomspunne bremseslanger
    K: Eibach senkesett (30/30)
    K: Bilstein Sport støtdempere
    K: Eibach stabilisatorstag
    K: Polyflex polyurethanforinger
    X: Fjærbeinstag foran
    X: O.Z. Ultraleggera (fremdeles usikkert)
    K: Marangoni Zeta Linea 195/50-15
    K: Bonalume shortshift
    K: Nye bærearmer og foringer
    K: Nye støtdemperlagere foran
    X: Ragazzon mellomrør og bakpotte

    I tillegg vil bensinpumpe/filter bli byttet, og alt av slanger bli byttet til stålomspunne teflonslanger med Pro Gold eller Pro Formance koblinger fra NBM Hydraulic. Peter fra GSR Motorsport/Italian Automotive i England skal få ta hånd om motoren. Forhåpentligvis vil det bli penger til "full pupp", målet er å runde 100 normalaspirerte hester pr liter. Kombinert med de andre oppgraderingene vil Puntoen forhåpentligvis bli en hårete Abarth-klon :twisted:
    Last edited by epifant; 24 September 2007, 10:44.
    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

  • #2
    Snygga stolar å resten me
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Det var värst! Då kanske det blir Coupe-stolar i min med i höst!
      Sitter du mycket lägre nu?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Pazzo: tenkte meg du kjente dem igjen ja

        Per: Ja man havner en god del lavere, spesielt på førersiden. De er såklart ingen match mot highback-stolene i Integralen min, men langt bedre enn originalstolene. Og ettersom det ikke er skinn sklir man ikke frem og tilbake i svingene, blir ikke svett i bakenden om sommeren eller kald på... jah.. om vinteren

        Har mailet Powerflex om neoprenforinger til resten av bilen, numera finns jo kun bakre bærearmsforinger til fronten. Skal bli morsomt å se hva de svarer!

        Jeg er fremdeles veldig usikker mtp. felger. Så langt står valget mellom Fox Racing R3, O.Z. Superturismo WRC og O.Z. Ultraleggera Matt. Alle i 15" dim. Andre forslag mottas med takk, men det er en forutsetning at de passer designmessig på både Puntoen og Integralen. Superturismo WRC ligger vel best an sånn sett...

        Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

        Comment


        • #5
          Litt oppdateringer:
          Bremseskiver, klosser, dempere og fjærer har kommet og venter på montering. Tipo-kalipperene har blitt lakket diskrét sort, alt som mangler nå er kalipperfestene.. De første jeg bestilte passet ikke, så nå må jeg finne ut av hvilket av de tre resterende delenummerene som ER riktig

          Ellers skal det såklart litt lyd i bilen også etterhvert. Fokuset vil ligge på kvalitet fremfor kvantitet, og vekt er såklart også viktig. Jeg brukte mye tid på å finne en forsterker som både var god og samtidig veide lite, og Genesis Profile Two kom ut som vinneren. Dog snublet jeg over en old-school forsterker på eBay til 1500,- ferdig levert på døra, så det ble en slik istedet



          Her ser man resten av det som skal inn: 18 kilo Swedac dempemasse (bruker nok ikke alt), Hertz Space K8L (veier under 1kg per side!), Orion DEQ 30 digital EQ og D/A-konverter, alarm og real time trackingsystem. Gamma VLD13 bånddiskantene i midten har jeg lyst til å prøve for moro skyld.

          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #6
            Nå begynner ting å komme på plass!

            - Eibach stabilisatorstag er på vei i posten
            - Bonalume quickshiften kom i dag
            - Goodridge-slangene ligger hjemme
            - det samme gjør Momo Competizione girknopp
            - Bærearmene har kommet fra shop4parts i UK og har blitt satt inn med 3 strøk Owatrol.

            Nå venter jeg bare på kalipperfestene og absolutt alle bolter, muttere og gummideler til understellet, bestilt fra Fiat i Danmark.

            Montering skjer forhåpentligvis om ikke så lenge, skal se om ikke jeg kan få tatt litt bilder underveis
            Last edited by epifant; 24 September 2007, 11:09.
            Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

            Comment


            • #7
              Festligt, någon som vågar på sig trimning av Punto 75:a
              Har du någon projekttråd om din Lancia?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Det ligger en tråd på det norske Fiat-forumet; http://forum.fiatklubben.no/index.ph...10579&offset=0.

                Den har stort sett fått vedlikehold og kjærlighet, men når jeg er ferdig med å bruke penger på Puntoen er det nok "Vintergralens" tur...
                Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                Comment


                • #9
                  Provade min Coupestol i Punton men den kom ännu högre än original?
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Det var rart... Hadde du 2-läges høydejustering på originalstolen? Jeg skrudde Coupéstolen på de originale festene (6 umbracobolter), men høydejusteringen hang igjen på Puntostolen.

                    Vil tippe jeg kom ca 3-4 cm lavere med Coupéstolen enn med originalstolen.
                    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                    Comment


                    • #11
                      Så sant, ser nu att dina chassin är lägre än mina. Får kolla efter såna på skroten!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Siste nytt:

                        - Red•Dot 20 groove 257mm ventilerte bremseskiver, mot 240mm solide originalt.
                        - Red•Dot fast road bremseklosser.
                        - Bremsekalipper og -fester fra Fiat Tipo 2.0 8V.

                        Stålomspunne Goodridge bremseslanger ligger å venter. I tillegg skal kalippere og fester lakkeres sorte (jeg liker det litt diskret).

                        Last edited by epifant; 16 February 2008, 23:30.
                        Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                        Comment


                        • #13
                          Nå også med Ragazzon mellomrør og slutburk! Klikk for lydklipp. På slutburken sitter det et lite skilt som var løsnet i sveisen på den ene siden, derav den lille "vepselyden" man hører innimellom.

                          Last edited by epifant; 22 March 2008, 22:43.
                          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                          Comment


                          • #14
                            Riktigt läckert avgassystem! Bromsarna ser fina ut oxå Var har du köpt avgaset?

                            Comment


                            • #15
                              Takk Avgaset er fra Italiatec
                              Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                              Comment

                              Working...
                              X