Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kom igen !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kom igen !!!

    Lite mer Unos Per Favore,

    Ingen som har eller kanske inte vil visa upp.
    NOI SIAMO QUELLI

  • #2
    Vad är det med dig..? Vi har ju lagt upp bilder..
    Kolla annars gärna under "länkar", där finns lite Uno-sajter osv.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jaaaja!

      I know i am un po pazzo!!

      Unos för mig har alltid varit cola. I italien så har jag en fiat uno turbo, Pappas 500 abarth orginal ( ca 800mil) får man snart.

      sedan så är det så att när jag var yngre och fiat unon (turbo) kom så sa jag jämt till pappa att - en dag ska jag ha en sån.
      Så det är väl nån störning man har att gå igång på udda bilar.

      Till och med mina släktingar i Italien tycker man är störd. haha.



      4 maj smäller det i Italien F 500 lanseras, kan ni hajja, man har ORGINALET och köper sig Faceliftet(hahaha) enligt min menig så var det dags för att de 500 som finns(de nya) är ju 4 kantiga i stil med Volvo (ushhhh).


      Tack för mig!
      Mvh
      Marco
      NOI SIAMO QUELLI

      Comment


      • #4
        Aderei down per kolla on la macchina (500) ?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Udda och udda.. hur vanliga är Uno Turbos i Italien? Och vad kostar dem där?
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Ovanliga!
            Här nedan en kortad version.
            Attached Files
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #7
              En annan sätt att korta ett chassi.
              Attached Files
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                U"Dda in svezia !

                Udda i både Sweden och för den delen också i Italien .
                Detta pga utsläppen, de flesta unos i Italien är söndertrimmade(uppfyller inte avgaskraven) eller smällda i nån bergsknall.

                + i Italien ligger fiat uno turbo 90à 10000 mil på ca 25000 kr

                I sWeden, vet jag inte hur många som finns kvar utav turbon(skulle va rolig att veta), men jag har sett - mmmmm 3 st, varav en med så mycket rost att jag tror avgasröret höll upp hela bilen.

                Men men snart finns de inte alls( tråkigt).

                Nog om det, va skulle ni tycka om, om de började tillverka Uno 3 med 4 hjuls drift??? de vore något att bita i ..


                ps a pazzo! io vado in Italia a aug. speriamo che fa buon tempo, ma tu parli italiano ??. ds


                MVH

                Marco
                Last edited by L`italiano vero; 28 April 2007, 16:03.
                NOI SIAMO QUELLI

                Comment


                • #9
                  Re: U"Dda in svezia !

                  ps a pazzo! io vado in Italia a aug. speriamo che fa buon tempo, ma tu parli italiano ??. ds

                  MVH

                  Marco [/B][/QUOTE]

                  Ciao Marco anche Io mi ciamo come te, si parlo un po/abbastanza

                  Sono andato a Sardegna per ciacerare due settimane fa

                  A Cagliari ho visto questa...
                  Attached Files
                  Last edited by pazzo; 28 April 2007, 21:15.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    Såldes ca. 400 Unos i Sverige... de flesta har väl gått under pga. rosten skulle jag tro.
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • #11
                      Det dyker fortfarande upp en och annan UNO T till försäljning. Dom är väl i allmänhet inte helt felfria... och är inte jättebilliga dock billigare än i Italien.
                      UNO T finns framför allt i Finland, England(felstyrda) och Sverige.
                      Eftersom det finns en hel del motorer i ladorna är ju en möjlighet att leta upp en ap-fräsch 45ie och byta motor i. Jag har själv 3 eller 4 UNO Turbo motorer på lager. Alla delar är lätta att få tag på. Det finns inte en skruv på UNO T som jag inte känner till så har ni några frågor så posta eller PM:a.

                      4-hjuldrift: Det gjordes som prototyp en Puntograle, dvs Punto med hela drivlinan från Delta Integrale. Vill ha! Och ja, tanken har föresvävat mig. Jag tittade också på Panda 4x4 transmissionen men den är inte gjord för några användbara effekter.

                      Sen förstår jag känslan precis. Det finns ingen bil som har sån inverkan på mig. Vad man än kört och sen sätter sig i UNO turbon blir man helt galen. JAAA!!!!!
                      Attached Files
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #12
                        ja unon är ju lite speciell den är ju jäkligt lätt körd till skillnad från cossyn jag har nu,men cossyn bryter iväg lite mer än unon*L*

                        men det är ju också två helt skilda bilar

                        saknar den nog allt lite iaf aldrig några problam bara gick o gick*L*
                        En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

                        Comment


                        • #13
                          är det min gamle svarte du snackar om eller? den som va så rostig?
                          Uno turbo ie 88 röd
                          Uno turbo ie 91 svart (död)

                          Comment


                          • #14
                            näää tror inte det var den min köptes röd och ordentligt baksmälld
                            En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

                            Comment


                            • #15
                              If you guys are interested I could post something about my danish Uno Turbo? Its a 1.4 liter from 1990 and I do feel that its a pretty nice car and I am gonna install my new engine this weekend, hopefully having it up and running sunday or monday..

                              Oh, here are the specs of my new engine and a few pictures:
                              http://www.autohenter.dk/newengine.htm
                              /John Sahl
                              http://www.autohenter.dk/newengine.htm

                              Comment

                              Working...
                              X