Announcement

Collapse
No announcement yet.

%&/####"#¤%-tipo!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • %&/####"#¤%-tipo!!!!

    får inte ordning på mitt HC-värde på tipon.(1,6 dgt cat ie -89) Nån som vet hur man ställer tändningen på den här motorn? var å frågade på fiat ,dom säger att man måste ha ett speciellt instr. för detta(som såklart bara dom har)Men tittar man ner vid svänghjulsområdet så finns det ju markeringar ,3 st på "kopplingshuset" men hittar inget vettigt på svänghjulet....? nån som kan förklara detta?
    fiat uno turbo-87
    fiat uno turbo-88

  • #2
    Det brukar väl finnas någon märkning på kamremmen som ska matchas mot en liten "pil" som pekar mot densamma. När de står mitt för varandra ska märkningen på svänghjulet vara synlig i fönstret på kopplingshuset.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #3
      Tror dock att det inte finns så mycket att justera på elektroniska tändningar, snarare är det kanske nåt som slutat fungera/glapp nånstans..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        hmm...

        får väl prova å vrida på fördelarn när jag mäter avgaserna nästa gång.Börjar bli förbannad på denna bil.Har fixat ALLA fel utom detta ,blir nog tyvärr skroten om ingen har en motor över...?
        fiat uno turbo-87
        fiat uno turbo-88

        Comment


        • #5
          Går ej att vrida fördelaren som på gamla.. men väl flytta
          (Crank angle sensor) = lurar SPI enheten lite...
          Samma som att ställa tändningen !

          Häll i 1 liter T Röd i tanken.
          Fiat for FUN

          Comment


          • #6
            hmm..

            har inte kollat så noga men vart exakt sitter den,om den ska sitta på svänghjulssidan så har nån italienare glömt den....just d ,tycker det ser ut att gå å vrida fördelarn,ska prova å återkomma med resultat...
            fiat uno turbo-87
            fiat uno turbo-88

            Comment

            Working...
            X