Announcement

Collapse
No announcement yet.

17-tummare....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 17-tummare....

    Hejsan

    Köpte en uppsättning 17-tummare till Stilon...det visade sig att bultcirkeln var 4/100 istället för 4/98...Vilket iochförsig fungerar om man har bultar med lös kona som alltså centrerar sig självt...
    Men är detta att rekomendera??
    Faktum är ju att jag beställde med 4/98 men fick 4/100 med ovan nämnda bultar...
    Nån som har erfarenhet med obalans osv??

    Men snyggt blev det...speciellt som inpressningen var 35 istället för orginal 43 så dom kom ut en bit mot skärmkanterna...bara hoppas det funkar att sänka nu *S*...


  • #2
    apropå det så finns det tydligen jättebilliga 17"-are att köpa till stilon (som tillbehör, men som kan köpas löst) i england, som tydligen skulle se bra ut .. någon som vet om det finns i sverige oxo? =)
    /Peter

    Comment


    • #3
      Visst finns 17" till Stilo som orginal extrautrustning, 7900:-, dock går dom ej köpa löst för detta priset...
      Fast kanske e det möjligt i England.....

      Comment


      • #4
        Hör gärna av dig när du provat hjulen, jag är intresserad av att veta hur det funkar med lösa konor. Man har ju lite mer att välja mellan om det går att använda 4x100 också.
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          Kör för fullt med hjulen redan ju...
          Funkar fint hittils, känner ingen obalans mm...
          Men har fått olika bud av olika gummihandlare...vissa rekomenderar 4/100 just pga det större utbudet, andra förkastar att man har fel bultcirkel...dock verkar det ju som dom "seriösa" med många år i branschen e dom som INTE rekomenderar detta...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Johannes
            Hör gärna av dig när du provat hjulen, jag är intresserad av att veta hur det funkar med lösa konor. Man har ju lite mer att välja mellan om det går att använda 4x100 också.
            det går ja har gjort det! det enda var ju att man måste ha speciella bultar men det funkar alldeles bra .. hade på punton ...
            Coupé 16v Turbo -96
            Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

            Comment

            Working...
            X