Announcement

Collapse
No announcement yet.

Centrallås Tipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Centrallås Tipo

    Mitt centrallås är inte av bästa sort. Det funkar inte alls på vänstersidan, men på högersidan låser sig bakdörren när man låser framdörren och det funkar att låsa upp också. Men jag skulle ju vilja ha vänstersidan med i matchen också. Är det någon som kan komma med lite tips om hur man kan felsöka skiten? Framdörrarna måste väl ge någon slags signal till alla andra dörrar, men isf var kan jag leta efter den signalen? Tacksam för all slags hjälp och uppmuntran.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

  • #2
    kolla sladdarna i dörrgenomgångarna, de brukar gå av där. Fiatkabel=ganska dålig kabel.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ja det är väl inte helt fel. Jag får väl ta och putsa kontakterna ute vid låset också antar jag. Det är inte bara fiatkabel som är lika med ganska dålig kabel. På farsans ex-Chrysler Voyager fick han sätta ihop elhisskablarna med sockerbit så att det blev en bulle av sockerbitar och eltejp i dörröppningen.
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Hade inte tid med det igår men nu har det delvis lagat sig själv. Vänstersidan hänger med om man låser från höger. Nu är det bara det att man gärna skulle vilja låsa från förardörren också. Får väl kika på det ikväll.
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment

        Working...
        X