Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värmeproblem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värmeproblem?

    Helt skummt, motorn e varm ligger på 90 grader, fläkten e igång kyler ner motorn men in i cupen kommer de ingen värme, bara ljummet luft.

    De räcker inte kallt inne i bilen!

    Kollat följande:

    * Läckage av glykol, läcker ingenstans!
    * Mängd glykol i expantionskärlet (Ser fint ut)
    * Vajen som öppnar värmepaketet, helt OK

    Pillrat lite förut och fick igång den men när ja stängde av motorn o satte på den igen så va de samma fel... de ja gjorde då va att koppla bort slangar som leder glykol in och ut i cupen o spolat rakt igenom me högtryck o sedan satt ihop allt... inte vill ja hålla på så varje gång ja ska ut o åka...
    nån som haft samma problem?

    MVH
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Originally posted by 84jr0
    Helt skummt, motorn e varm ligger på 90 grader, fläkten e igång kyler ner motorn men in i cupen kommer de ingen värme, bara ljummet luft.

    De räcker inte kallt inne i bilen!

    Kollat följande:

    * Läckage av glykol, läcker ingenstans!
    * Mängd glykol i expantionskärlet (Ser fint ut)
    * Vajen som öppnar värmepaketet, helt OK

    Pillrat lite förut och fick igång den men när ja stängde av motorn o satte på den igen så va de samma fel... de ja gjorde då va att koppla bort slangar som leder glykol in och ut i cupen o spolat rakt igenom me högtryck o sedan satt ihop allt... inte vill ja hålla på så varje gång ja ska ut o åka...
    nån som haft samma problem?

    MVH
    låter inte bra ... toppen ? kollat axeln? vitt skum ? kylaren kolla den med .... lite brunt skum där är inte bra !
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

    Comment


    • #3
      Kollat att du verkligen har rätt mängd vätska?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        ja

        jo la märke till en sak till... finns ingående och utgående slang som leder glykolen i i cupen när ja skruva loss utgående sladden kom de ingen glykol ut vilket de ska göra...
        måste va nå stopp nånstans då!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Re: ja

          Originally posted by 84jr0
          jo la märke till en sak till... finns ingående och utgående slang som leder glykolen i i cupen när ja skruva loss utgående sladden kom de ingen glykol ut vilket de ska göra...
          måste va nå stopp nånstans då!
          låter alldeles allvarligt och bör därför inte köras 1 meter till ! kolla upp det innan du förstör motorn! inte kul med toppbyte
          Coupé 16v Turbo -96
          Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

          Comment


          • #6
            tror inte d...

            de finns en fördelare som styr glykolen åt 2 håll ena hållet in i cupen andra kyler motorn... om man stänger värme paketet då ska den inte rinna igenom cupen...

            den rinner inte genom värmepaketet vare sig man öppnar den lr inte... men ja vill att den ska rinna!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment

            Working...
            X