Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Projekt TOGGEX!

    Tänkte jag skulle uppdatera vad som händer... eller inte händer med min bil.



    OBS! DE 12 FÖRSTA INLÄGGEN ÄR EN REPRIS



    Tanken var att jag skulle köra med bilen i år. men inte!
    P.g.a att jag fortfarande inte har fått mina bromsdelar och hubbarna till centrumbulten så skjuter jag projektet framåt i tiden. Tanken är att jag ska ha bilen breddad och klar till Elmia. Påsken -05 istället. Så under tiden tänkte jag visa lite bilder om hur bygget framskrider !




    Första bilderna kommer att bli på min nya turbo samt grenrör.
    turbon är god för 600hk vid 1 Bars laddtryck !

    Grenröret är från Italienska SAITO och är ett avstämt extractorrör !
    Attached Files
    Last edited by Togge; 22 August 2005, 15:27.
    ¤TOGGEX¤

  • #2
    Ännu en bild på turbo+grenrör

    .
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Jämförelse mellan originalturbo+ nya turbon

      !
      Attached Files
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        En gång till !

        .
        Attached Files
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Åh, mys det där!

          Var på "En dag på strippen" i Tullinge idag. Oj! va trimsugen man vart!

          Kan bara önska lycka till och hoppas att du blir klar så man kanske får se den lajv nån gång då du spöa upp lite japaner & tyskar!
          Föredetta Coupé ägare -
          http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

          Comment


          • #6
            Oj, den var stor! Hur lång tid räknar du med att det tar innan du får upp någon fart på den?
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Hmmm....

              Den? fart på bilen eller spoluptiden på aggregatet ! ;-)
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • #8
                Aggregatet... Antar att det inte kommer att vara 1bar vid 2500 varv i alla fall. Fast det kan kanske ta ett tag innan bilen rör sig också, Lite hjulspinn här och där kanske ;-)
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  lite hjulspinn kanske !

                  räknar med att det kommer vara fullt tryck runt 4000v. 5cyl är ju bra för att få upp snabbheten + att jag har ett ectractor som kommer påskynda spooluptiden. turbinen går nästan löjligt lätt att snurra på med bara fingrarna trots storleken och att det ännu inte är ngn olja i turbon. Så jag tror att det kommer vara snabbarare spoolup än vad som brukar vara med ett så stort aggregat.
                  men den som lever får se. det gäller att inte sluta gasa när man väl fått upp farten.. eller hur ! ;-)
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #10
                    Det jag gillar hos dig Togge är din öppenhet.... Inga hemligheter som många andra byrkar köra med. Du är inte rädd att dela med dig information och kunskap... Kör hårt och lycka till.

                    //Johannes

                    Comment


                    • #11
                      Det där extraktorröret...
                      1. Vad gick det på?
                      2. Får AC-pumpen plats med den?
                      3. Passar till orig. turbo?
                      4. Finish osv. bra?

                      Frågor frågor!..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        El Toro : Tackar !!! Livet är ingen tävling så varför inte hjälpas åt med det man kan... ;-)



                        Per : Hmm...
                        1:Motornord kan fixa för 12.500spänn... hutlöst dyrt. Jag beställde direkt från italien. När allt var bestämt tog det 4dagar att få hem det till en kostnad av 7.200spänn inkl. alla avgifter !

                        2:AC pumpen ska få plats då de gjort om röret lite från de första som gjordes . där var det lite väl taight !

                        3: Du kan beställa med T3-fläns eller T25-fläns eller vad du nu vill ha. Original är en t25-fläns...

                        4:Finishen har blivit lite sämre utseendemässigt. Men all heder åt arbetet på svetsningar. På hela röret är det tipptopp men framför allt är det väldigt nice vid kollektorn. Röret är så fint att jag bestämde mig för att köpa ett istället för att spara 5000 spänn på att bygga ett eget... vad mer kan man säga??? (polaren ville ha det och lägga det på sin hylla hemma som prydnad)
                        ¤TOGGEX¤

                        Comment


                        • #13
                          Hej igen!!!!!!
                          Nu har det blivit dags att starta om min projekt tråd på fiaten!
                          Jag har efter helt sjuuuukt lång väntan och 1000 lovanden äntligen fått hämta mina grejer... inte klara såklart! Men de är hemma så jag kan fixa resten själv! Skickade förresten mina grejer 2 veckor efter påsk...2004 !!! nu är det augusti 2005... Många arga ord av besvikelse har kommit ur min mun under tiden.. men nu blir det nya tag !

                          Till en början kommer jag att skynda långsamt då jag kommer byta garage innan nyår. Men under tiden ska det fixas lite. Karossjobbet blir först i nästa garage!

                          Tänkte börja med lite garagebilder och visa hur bilen står idag!
                          Jag lägger upp lite bilder och låter undertexten tala för sig själv !
                          Last edited by Togge; 22 August 2005, 15:47.
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • #14
                            coupé

                            .
                            Attached Files
                            Last edited by Togge; 22 August 2005, 15:52.
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • #15
                              kupa

                              !
                              Attached Files
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment

                              Working...
                              X