Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjejens Fiat Punto 75SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tjejens Fiat Punto 75SX

    Tja
    Tjejen älskar verkligen sin fiat punto 75:a. Hon köpte den för 5år sedan då bilen bara var 3år gammal. Bruden har ganska tung högerfot men bilen har klarat sej utan några problem alls..

    Förutom: Topplockspackningen (sönder pga dåligt material tror jag) och bärarmarna bak (dessa ska jag aldrig röra mera.. Fy f*n)

    Nu så har bilen följande förutom orginal utr.

    *Punto GT mittkonsol, vart klockrent och passade perfekt
    *Punto GT styrservo
    *Cromodora 17" Trix fälgar med Zeetex 205/40 däck
    *Förstärkt krängningshämmare bak (pga däckens behov)
    *Punto GT ratt
    *Punto GT emblem såklart!
    *Fiat orginal sidolister (pga parkeringsskador)
    *Sportbromsbelägg fram

    På bilderna nedan så har jag precis börjat fixa lacken inför sommaren så vi har inte dekaltrimmat den än eller monterat sidolisterna. (egentligen så skulle emblemen bort alla, men det fanns hål efter dem så GT emblem inhandlades snabbt från England)

    Bilen sänks i höst med komplett kit + nya motorn ska testas i vinter för att se om den håller... Turbo sk.

    Sen ville hon ha bodykit men vi får se.... Hur mycket jag orkar..
    Attached Files
    Ha de!

  • #2
    En tvilling till min!

    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=8505
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Det är ju snart en fyrdörrrs GT!

      Vad är det för ny motor som ska i den?
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Tja igen!

        Under skalet är den en GT nästan, bortsett från det mest distinkta för gt:n, turbomotorn såklart.

        Vi har köpt en massa grejer från en krockad Punto GT och eftermonterat. Dock ej stolarna, eftersom vi tänkt köpa nya sportstolar i vinter, så man sitter kanon.

        Turbomotorn såklart. Vi har testat lite med olika grejer på orginalmotorn men det verkar som om det kanske blir en helt annan motor, fiat såklart men med turbo orginal. Väntar bara på att det ska dyka upp ett vettigt motorobjekt. Har varit nära några gånger men de har alltid hunnit blivit sålda innan jag fått tag i personen.

        Lite kul att det är en 4 dörrars också. Eftersom vi har barn så är det lättast så. Men det betyder inte att man inte kan styla den. Vi har ett ganska grymt ljudsystem i bilen oxå, fast används sällan, förutom när man är barnfri..

        Snygg punto GT i grönt förresten! Kalasfin färg! Nästan en tvillingbil! Ska ladda upp lite mera nytagna bilder när jag har tid!

        Mvh Peter&Linda
        Ha de!

        Comment


        • #5
          Tjena! Behöver en massa GT-grejer till min Punto, har du bilen eller var finns den?
          Kjolarna är intressantast.

          Snygg annars!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tjena

            Delarna kommer från England, det mesta. Från en skrotad GT där. Däremot så ska dessa ej vara så dyra hos fiat eller?


            Hälsningar Peter
            Ha de!

            Comment


            • #7
              Jodå!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X