Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oops up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oops up

    Om nån har den på MP3 så PM:a mig en länk.

    Nu till ämnet som få bli min projekttråd:
    Jag håller på att riva min 16vt och behöver lite hjälp. Har någon en bra bild på främre hasplåten som ni kan lägga upp här. Går inte att beställa som reservdel längre utan tanken är att göra en i aluminiumplåt. Meddela gärna var infästningspunkterna sitter.

    Gissa vad jag håller på med här?
    Attached Files
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

  • #2
    Spacklar upp din knöliga gamla huv?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ser ut som ett första försök till motivlackering av en stegrande häst på en sandstrand? Kanske inte det som är din starka sida i så fall, att göra motivlack på motorhuvar menar jag....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Du tänker inte gjuta av den din rackare..?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Du tänker inte gjuta av den din rackare..?

          Nu börjar du nog att närma dig i gissningen ,per !!!
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            Re: Oops up

            Originally posted by TurboB
            Gissa vad jag håller på med här?
            Gör din fru vansinning
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Togge vet. ...och vad hittar vi väl här???
              Är det inte en renplockad dörr också. Har man sett! Väger ändå 20 kg helt ren trots att det ligger ytterligare 14 kg bråte vid sidan om. För tungt - det bör hamna straxt över 5 kg när dörren är färdig vilket besparar mig 29 kg gånger 2 = 58 kg viktminskning. Dörren är dock komplicerad. Jag funderar allvarligt på att behålla SIPS-röret i dörren, särskilt efter min senaste avåkning på kullen. 160 på tvären ut i grabbletracken efter bron får en att undra om det inte är bra med lite skydd i sidan. Bilhelvetet kan ju faktiskt rulla.
              Attached Files
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Originally posted by TurboB
                Togge vet. ...och vad hittar vi väl här???
                Är det inte en renplockad dörr också. Har man sett! Väger ändå 20 kg helt ren trots att det ligger ytterligare 14 kg bråte vid sidan om. För tungt - det bör hamna straxt över 5 kg när dörren är färdig vilket besparar mig 29 kg gånger 2 = 58 kg viktminskning. Dörren är dock komplicerad. Jag funderar allvarligt på att behålla SIPS-röret i dörren, särskilt efter min senaste avåkning på kullen. 160 på tvären ut i grabbletracken efter bron får en att undra om det inte är bra med lite skydd i sidan. Bilhelvetet kan ju faktiskt rulla.

                Ooh.....dörren oxå!!!
                Jag e din största fan i TurboB-Klubben nu och allt du gör blir bäst i världen (funkar fjäsk? ) Dörrarna har jag oxå svurit över och tänker byta efter jag vägt in bilen och reggat den.... Sa jag att jag var intresserad oxå ..hehe...

                Och just det... du är bäst oxå..ja just det!
                Last edited by Togge; 31 August 2007, 13:59.
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  ska du fortf. ha lysena monterade i huven ?
                  hmz att du inte sa det där med hasplåten tidigare, hade ju bilen i lyft igår :-<
                  Ska se om jag kan fixa fram något
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • #10
                    Eller nu blev jag osäker. Vart sitter denna hasplåt? Är det den delen som skyddar undersidan av motorrummet ? den som sitter fäst i fronten ?
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • #11
                      Fan va kul.. Helt rätt!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        TurboB, funderar du på att sälja glasfiberhuvar till oss andra?
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Fuel
                          ska du fortf. ha lysena monterade i huven ?
                          hmz att du inte sa det där med hasplåten tidigare, hade ju bilen i lyft igår
                          Det är plastsmäck-skivan som sitter monterad under fronten och sträcker sig en bit in under framvagnsbalken. Frågan är bara hur mycket och om dom inre fästena är gängade och var dom sitter.

                          Lysena vill vi alla sätta i ramen istället men jag är inte säker på att jag gör det själv. Så om fler är intresserade av en huv så får var och en välja hur man monterar ljusen. Jag ska i alla fall göra nån sorts monteringsanordning för ljuslådan på sidobalken.

                          Målet för min del är att ha ett bankonverterings-kit. Kvällen innan man åker ägnar man helt enkelt 3 timmar åt att växla huv, dörrar, R-däck, kasta ut baksätet, sätta i MC eller racebatteri och sätta på aerodynamiska förbättringar som man inte vill åka omkring med normalt. Jag vet inte om det framgått tidigare men jag har en väl utvecklad allergi emot plastbitar klistrade på bilar.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Freddan72
                            TurboB, funderar du på att sälja glasfiberhuvar till oss andra?
                            Jag ska testa först och se att den inte säckar av värmen etc. Det är en balansgång mellan vikt och styrka och värmehärdningen. Jag börjar med min banhuv där lysena ersätts av makrolonskivor (dimljusen får tjänstgöra som halvljus till och från banan, det är ju dagsljus).

                            Huven är lättare än vad FIAT själva anger. Helt renplockad väger den 27kg och inte som angivit 37 kg. 37 blir det nog med lampor, isoliering, kablar och huvlås mm. Målet är 7 kg för huven exkl lampor och orginalgångjärn och huvlås ska användas.
                            Last edited by TurboB; 31 August 2007, 16:36.
                            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                            Comment


                            • #15
                              Schysst!!
                              Det är ju nästan som man funderar på att skaffa en till Coupé och använda den till bankörning. Rensa den på allting, i med bur, åkafortstol och sen börja lätta den, precis som du gör
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment

                              Working...
                              X