Announcement

Collapse
No announcement yet.

Favorit vägar...........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Favorit vägar...........

    Måste utnämna som premiär för den nya tråden FV, väg 65 mellan Ystad - Malmö till min nuvarande favoritväg!

    Racerbanestandard fin utsikt, rak och en massa svensonbilar (VNB typ) att bränna om där.

    Var i Glemmingebro idag och på väg till malmö valde jag att köra E65:an, hon i handlarn affären sa att de var en tråkig väg till mö men jag tyckte den va toppen att flyga på mot solnedgången!

    Kanske måste flytta hit

    ps. synd att man bara hade en skitig firmabil att "flyga" i (denna gång).
    Attached Files
    Last edited by pazzo; 5 September 2007, 21:44.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

  • #2
    Österlen, ner vid kivik mot Simrishamn någonstans tror jag. Bara varit där en gång och också det i helt fel bil, men den vägen enkelriktad i rätt bil är samma sak som bergochdalbana Skall ta mig dit igen en sommar, för utsikten och omgivningen var ju inte så fel den heller.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Måste vara en liten väg mellan Torshälla och Tumbo i Eskilstuna. Liten väg med halvlånga rakor och många underhållande svängar, detta i kombination med nästan obefintlig trafik gör vägen väldigt underhållande.
      I Trust In Thrust

      Comment


      • #4
        Trevlig väg!

        När vi var till Kumla på en intervju (kan höras på Lördag 17:00 på http://www.radio943.se/ ) så åkte vi mellan Fjugesta och Kumla. Där var en underbar väg. Ganska smal, kurvig och kuperad. Tråkigt bara med mötande trafik En dröm vore avstängd sträcka
        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
        Folka Vento VR6 -93 såld!
        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

        Comment


        • #5
          Då får jag slå ett slag för Gamla Kustvägen mellan Halmstad - Falkenberg , härligt underhållande svängig o vacker , måste upplevas en tidig sommarmorgon eller sommarkväll

          Comment


          • #6
            bogesundsvägen, tullingevägen de kan man bäst för man har kört hoj där x antal gånger =) sjukt roliga
            A112 abarth 85
            Fiat 128 combi 70
            fiat 128 2d sedan 69
            Fiat 128 3p 75
            Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

            Comment


            • #7
              272:an;Från Gysinge till Kilafors ungefär.Gammal klassisk hojväg som säkert är skoj med en Coupe eller likn.
              Var på jobbintervju i Vingåker nu i somras och vägarna runt där var grymma på en del ställen.Nästan så jag glömde bort att jag satt i en 75hk Punto och inbillade mig att jag hade en Maranello....
              Gamla människan!!*haha*

              Comment

              Working...
              X