Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Tipo 16v el. Croma Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Tipo 16v el. Croma Turbo

    Hej!

    Finns det nån som har en Tipo 16v eller Croma Turbo eller 16v att sälja till vettig penning?

    Maila!

    persgarage@hotmail.com
    Åk brudfjället nästa gång du passerar!

  • #2
    ööööhhh.. har du kollat längre ner i tråden??!? ;-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jag har en Croma Turbo att sälja

      Det är en 89:a som har gått ca. 18000 mil. Mycket bra skick endast lite rost under vingen på bakluckan. ett fel som jag förövrigt tror finns på nästan alla på grund av konstruktionen. Det går inte att hålla rent och torrt där. För övrigt är bilen i mycket gott skick all el fungerar opch inredningen är mycket fin. Nästan nytt drag är monterat. Jag har tänkt mig 13000:- Hör av dig om du är intresserad.

      Med vänlig hälsning

      Robert Karlsson
      0705-16 04 42
      karlsson.wiik@telia.com

      Comment


      • #4
        Funnet på www.annonsdirekt.se :

        Fiat Tipo 2,0 16V -92, 17.600 mil. Silvermet, lackförseglad, nybes. och skattad, sänkt, nyservad, v-däck, mycket fint skick. 32.000:- 32.000:- (Vargön, Västra Götalands län, Insatt 12-03-2003) 070-5590906

        Kanske kunde vara något?

        Förresten, har du en Ritmo Abarth?
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          RitmoAbarth

          Hej!

          Jo, visst har jag en 130 tc, det är en 1986:års modell som jag tog hem från Norge i mitten av nittiotalet. Det är en tävlingsbil som jag har kört i Fyndbörsen Cup några år, men nu var det ett tag sen senast eftersom jag studerar. Den skulle behöva styvas upp lite mer, och trimmas lite.. men det är en skön bil för att vara "original". Dubbla weber, extraktorgrenrör, stag i motorrummet, tätstegad zf-växellåda. Jäkligt synd att inte Fiat sålde dom i Sverige. Då och då har ju tanken väckts om att slänga i en 130tc-motor i en 105tc. men det är ju det där med tid och ork...
          Åk brudfjället nästa gång du passerar!

          Comment


          • #6
            Jag har en fin Croma Turbo -89

            Den har gått 18300 mil och är i fint skick. Hör av dig till mig om du vill ha mer information.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Ritmo Abarth 130 TC låter roligt?
              Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
              Fiat Marea Weekend 1,6 -97

              Comment


              • #8
                fiat_robert

                den såg ju riktigt fräsch ut din Croma Turbo,, kul att se en som ser så fin ut i orginalskick Varför ska du sälja?
                /HH

                Comment


                • #9
                  Tack för inlägget - Jag ska köpa en Bravo istället

                  Hej!

                  Jag har nu en Marea Weekend till familjen och Croma Turbo till och från arbetet. Jag tycker Turbon är för stor att bara ha till och från jobbet så jag ska sälja den och köpa en Bravo istället. Hör av dig om du år intresserad av Turbon.

                  //

                  Robert Karlsson

                  Comment


                  • #10
                    Själv

                    har jag redan en vinröd 91a (Nya mod) (var bara lite nyfiken)
                    ,men det är kul att se fina ex....och att nån verkar sköta dom,, Händer ju inte så ofta
                    /Henrik

                    Comment

                    Working...
                    X