Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Lancia Volumex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Lancia Volumex

    Brist på tid gör att jag tyvärr inte hinner göra nåt åt min Beta HPE med kompressor. Bilen är en reservdelsbil eller renoveringsobjekt. Saknar svenska papper, men ett tips är ju att ta godbitarna och konvertera ned i en "vanlig" beta, eller varför inte i en Fiat! Maila för info, kan fixa bilder
    Åk brudfjället nästa gång du passerar!

  • #2
    Pris?????

    Vad ska du ha för den då, främst intresserad av motorn(kompressorn)?
    Pippigul 124SC -72

    Comment


    • #3
      Hur går det Ritmo Abarth? Väntar på besked...
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Per har första tjing

        Har inte hunnit sitta nåt direkt vid datorn, men Per kommer förbi i helgen och kollar in bilen, så om han inte är intresserad ber jag att få återkomma. :-)
        Åk brudfjället nästa gång du passerar!

        Comment


        • #5
          Oki...

          Vill ha nån typ av överladdning, har en coupe 20v turbo motor med ett havererad vev stående men utan insprutning o turbo,skulle vara rätt häftigt att ha en Coupe 20v turbo -72 med bakhjulsdrift. Enda kruxet är att fulltjusterbar insprutning,tändning,insug,grenrör,turbo etc+ förstärkning av drivlinan skulle gå på en fin slant.
          Men jag tror den skulle gå enormt bra med kanske 300+ hk och ett häftigt ljud får man på köpet.

          Detta ligger nog ett par år framåt så jag har kollat lite på cromaturbo motorer till jag såg din volumex, så vi får väl se vad som händer, tänkte först å främst preppa drivlinan i vinter med diffbroms o starkare låda till framtida prestanda motorer

          Hade!
          /Micke
          Pippigul 124SC -72

          Comment

          Working...
          X