Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chorus (eller nån annan som vet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chorus (eller nån annan som vet)

    Tjena jag har fått möjligheten att köpa en sådan ventil som ska vara en av dom bästa den består av en kula o en fjäder inuti och håller konstant tryck.

    Tycker du jag ska sätta det på bilen el? jag läste på coupe-sport att rätt så många är nöjda med bilen efter den modden. DU är en av dom.

    Är det mycket riskfyllt eller är det inga problem så länge man itne ökar trycker för mycket?

    Min bil är som din en 20v turbo. och jag har bortplockat kat med 3" avgas original downpipe.

    och öppet avskärmat filter.

    tycker du att jag borde isntallera den och vad tycker du är en normal setting på boosten=?

    vill ha så säkert som möjligt men ändå med knuffen.


    Berätta så mycket ud orkar jag är nyfiken

    sorry för alla frågor.

    MVH

    Mujo Mujanovic.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Tja!!
    Om du menar att du ska koppla förbi det elektroniska laddtrycksreglaget???
    Själv har jag gjort det på min 20vt, men fick höja soppatrycket 1bar för att den inte skulle gå torr på högre varv. Det blir en helt annan bil att köra. Men elektroniken hade ju en funktion förstås. Och det var att sänka laddtrycket runt 5000v så att soppan skulle räcka till . När den tas bort får du prova dig fram. Min bil "högg" till vid 5000v som ettt resultat av att den fick för lite soppa jämfört med nuvarande laddtryck.
    För inte ens med std laddtryck räckte soppan.... dåligt!
    såå...prova dig fram, men lyser spridarindikatorn i panelen får du sänka laddtrycket !
    Själv kör jag på 18-19psi=1,25-1,32bar....mycket kul !!!!
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      precis det jag menar.hm exakt så vill jag gör med min. kasnke itne så högt ladd

      men runt 1.0 hade räckt för maj kasnke lite till.

      Höja sopptrycket hade jag gärna gjort men also måste jag byta pumpen eller duger den till att höjas lite.. vet att min polares trimmade nissan höjdes soppatrycket genom att slå med en hammare på en viss punkt.. smidigt man måste väl kasnke köpa en sån här progressiv bränsletrycksregulator el?


      togge du skulle itne vilja hjälpa maj med vad jag kan göra med min bil för att få den o gå bättre. skicka gärna PM.

      skulle vara så glad om du kunde komma med lite tips o ideer.

      *edit har även icq 131502211
      Last edited by mojo; 24 October 2002, 19:58.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        mojo> hur mycket laddtryck har du nu? skaffa en bra laddtryckmätare till att börja med, köp en industrimätare - de är billiga och väldigt exakta. den jag köpte har en nogranhet på 0.01bar och kostade 150:- (svart). Köpte två t.om, du kan få köpa den ena om du är i närheten av uppsala/stockholm?

        Iaf, orignal är 1.0 bar tror jag, min bil laddade 1.2 bar efter att jag tagit bort katen och satt på öppet filter, så vi kan väl gissa på att du ligger runt 1.2 oxo?

        jag har inte höjt mitt soppatryck något, och har kört med 1.3 bar utan att bilen går dåligt, vid 1.35 bar går den ojämnt. Kanske togges soppapump är slut?

        1.1 - 1.2 bar verkar lagom för dig kanske? jag kör 1.2.

        men somsagt, de mätare som finns på t.ex speedparts m.fl är inte specielt exakta, så köp en bra mätare
        /Peter

        Comment


        • #5
          Kanske togges soppapump är slut?/chorus

          Hehe....med tanke på att en soppapump ger upp emot 10bars tryck och man styr trycket med hjälp av returen...motståndet på returen ger höjt resp. sänkt soppatryck!!
          Varför min betedde sig så har jag svårt att svara på! Kanske för att jag har ett av de största öppna filter i kombination med en jätte intercooler??? Vem vet? Konstigt var det i alla fall..... Men nu går den utan att jag är orolig att soppan inte räcker!








          ¤TOGGEX¤

          Comment

          Working...
          X