Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gruppköp: Barnacle Widget för coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gruppköp: Barnacle Widget för coupe

    Hej alla köpsugna!

    Tänkte kolla intresset för en gruppköp för en Barnacle widget en MK2 version med bättre display och USB anslutning.

    Med en widget kan du läsa av all data som din ECU får in, tex felkoder, momentanvärden på olika temp värden mm. Och allt detta i en smidig "låda" som man kan montera i luftintaget tex. eller bara ha i handen.

    Pratade med Barnacle och han har egentligen slutat tillverka de men kan övertalas om det finns flera intresserade. Han ville ha 135GBP (ca 1800SEK). Lite väl mycket tycker jag så jag funderar på om förhandla fram 1500kr inkl frakt om möjligt. Innan jag börjar förhandla så vill jag höra vilka som är intresserade?!

    Tänk på att det kostar 500kr/gång för att få felkoder avlästa på Fiat verkstan.

    Intresserade:
    84jr0
    Ary
    Fuel
    EmiliO
    Attached Files
    Last edited by 84jr0; 4 November 2007, 22:01.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Intresserad om denna version även stödjer 16VT.
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • #3
      kan du kollla hur mkt han vill ha ifall han skickar inom UK?

      Comment


      • #4
        Fick ett mail av han idag att det inte är möjligt att pressa priset ytterligare... han ska ha £135. Vilka är fortfarande intresserade?


        Jag tror att den passar till 16vt eller man måste säga till att den är till 16vt för den är annorlunda.

        Klipper och klistrar hans brev, jag har full förståelse:

        Can't do it, I'm afraid. The display is *very* expensive, and the circuit board and mounting display are also major outlays.

        I stopped selling the last batch at £125 because I was losing money on them (given time taken to build and test, postage and packing etc).

        Circuit boards come in multiples of three, the panels in multiples of twelve, and the price break on my electronics supplier is - for most components - ten units. I've included these breaks in the price, hence the minimum order. I'm not in a position to order by the thousand and have huge amounts of stock on hand, so I can't negotiate the really good prices. And at this stage, I don't want to take the risk of committing to sell a redesigned product which will require changes in both circuit design, mounting hardware, and software.

        You should realise that I'm not an electronics manufacturer, just a bloke with a day job who does this mostly for interest. Each unit takes me about three-four hours to build and test. While I do make a small amount of profit - obviously - I make a damn sight less than I earn at work.

        Neil
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Vad innebär detta? att han vill ha 12 intressenter?
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fuel
            Vad innebär detta? att han vill ha 12 intressenter?
            Naj det räcker nog med 10 fast priset ligger då på ca 1800kr. Jag är nog intresserad fortfarande. Frågan är vilka mer är intresserade.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Jag är fortfarande intresserad.
              Jag håller för övrigt på att tar fram en krets för att kunna koppla på en bärbar dator mot ecu:n.
              (Barnacle hade en också, men den var rätt farlig mot pc:n och bränner den med stor sannolikhet om man startar bilen).

              Jag har också ett projekt jag gjorde förut med display (ca 20 kort), som skulle gå att modda till att visa sånt här. Får se om jag har tid till o göra det. (OLED DISPLAY!!!!!!! :-) )
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • #8
                Originally posted by Fuel
                Jag är fortfarande intresserad.
                Jag håller för övrigt på att tar fram en krets för att kunna koppla på en bärbar dator mot ecu:n.
                (Barnacle hade en också, men den var rätt farlig mot pc:n och bränner den med stor sannolikhet om man startar bilen).

                Jag har också ett projekt jag gjorde förut med display (ca 20 kort), som skulle gå att modda till att visa sånt här. Får se om jag har tid till o göra det. (OLED DISPLAY!!!!!!! :-) )
                Klarar du av att bygga en smidig låda så är jag intresserad av att köpa loss en. Även om man måste ha en laptop i bilen.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Fuel
                  (OLED DISPLAY!!!!!!! :-) )
                  Så börjar det ju bli lite intressant helt plötsligt.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Fuel
                    (OLED DISPLAY!!!!!!! :-) )
                    Najs

                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Hur ser det ut med köpet?

                      Blire nåt?

                      Comment


                      • #12
                        Jo om vi blir tillräckligt många... just nu ser det dåligt ut
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Ok, skicka iväg ett PM ifall du på nåt sätt ändå får dig en widget. Kanske hakar på också isf

                          Comment


                          • #14
                            Jag är också intresserad av en widget! så kolla med han om de går fast vi är så få!

                            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                            Comment


                            • #15
                              Nu är vi 4... några mer ska nog kunna haka på
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X