Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto 80, en driftsäker bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto 80, en driftsäker bil?

    Hej!

    Vad säger ni om denna? Jag vill ha en bil som går och går, inge meck o strul

    Jämför med Honda Civic, Toyota yaris, Nissan Micra, Mitsu Colt.
    Porsche Boxster S 2002

  • #2
    Vad ska jag säga !!

    Av erfarenhet råder jag ifrån Puntoköp.
    Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

    Comment


    • #3
      Har haft en Punto 60 -00, och den har varit felfri.
      Tycker nog allt man får mycket bil för pengarna.

      Comment


      • #4
        Har en Punto -98 som jag gillar skarpt!

        Hört att Punto II är lite tråkigare. Men snyggare enl. mig!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Har en Punto -98 som jag gillar skarpt!

          Hört att Punto II är lite tråkigare. Men snyggare enl. mig!
          Jag tittar på -00 -01 -02. Är ju riktigt billiga jämfört med konkurrenter men det gör mig ju lite orolig.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            Om det svenske folket generelt er like lite interessert i Fiat som det norske, er det ingenting å være urolig for. Annenhåndsverdien bestemmes i stor grad av etterspørselen, og her i Norge er den ikke spesielt stor...

            Jeg har hatt to Puntoer, og har flere kamerater som eier både Mk1 og Mk2. Min første Punto hadde gått 4500 mil, og hadde en ny feil nesten hver uke. Min nåværende Punto har nå gått 30100 mil, og har fungert perfekt de tre-fire årene jeg har hatt den. Slitedeler må man såklart bytte (det må man på alle biler), men utover det har jeg ikke gjort mer enn å bytte dynamo, bakre viskermotor og liknende småplukk.

            Finn en bil som er godt vedlikeholdt, så har du gjort et godt kjøp. Har bilen derimot blitt vanskjøtt vil den sannsynligvis bære preg av det en god stund etter du har kjøpt den...
            Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

            Comment


            • #7
              Har en Punto 55/60 2003a eller 02a till salu, vad den nu heter !
              1750 mil
              Värmegarage de 3 första åren.
              Svärfars !
              Ska säljas, för öveigt i skick som ny inuti. även motor ren o fin.
              Kan kolla årtal då jag är osäker.

              Vi måste ha kombi annars hade frun behållt denna !
              Fiat for FUN

              Comment


              • #8
                punto 80 är faktiskt en bil med få problem
                vet en som gått 24000 mil som kunden var så nöjd att dom köpte en ny Grande Punto .

                Comment


                • #9
                  Problemet verkar nog vara att de haft en del ojämnheter med kvalite'n,,

                  Vissa har inga problem alls men andra åker på smällar.

                  Bygga snabbt o tjäna kortsiktiga pengar till koncernen straffar sig oftast !

                  Kvalitetsarbetet som japsarna kör med verkar ju ge payoff !!!
                  kanske upplevs bilarna som lite tråkigare,, men det är ju somsagt en prioriteringsfråga !

                  Ingenjörer har ibland för lite av denna "känsla"
                  Dessa team är svåra att skapa o hålla vid liv !
                  Fiat for FUN

                  Comment


                  • #10
                    Om Fiatverkstedene hadde skiftet deler uten at kunden visste om det, slik Toyota gjør, hadde muligens Fiat hatt et like bra rykte
                    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant
                      Om Fiatverkstedene hadde skiftet deler uten at kunden visste om det, slik Toyota gjør, hadde muligens Fiat hatt et like bra rykte
                      Tja bättre att de gör det än att jag får betala extra för det när det går sönder !
                      Fiat for FUN

                      Comment


                      • #12
                        punto

                        Har inte haft en Punto men är övertygad om att det är en bra bil! Har haft fyra fabriksnya Fiat sedan 1997. Marea,Doblo,Stilo och Ducato. Sammanlagt uppåt 50000 mil. Alla servade enligt servicebok. Utöver det har jag bytt torkarblad, däck och har väl kommit upp i 10-15 glödlampor av olika slag, annars INGENTING. Serva på en Fiatverkstad som varit med några år så är det inga problem alls!!!
                        captainmorgan

                        Comment


                        • #13
                          Om du ska nöta mycket landsväg så skulle jag föredra en Brava/Bravo. Bättre säkerhet, kvickare, rymligare och marginell skillnad i bränsleförbrukning om du väljer 1.6:an. Kollegan på jobbet betalar dessutom några hundra mer i försäkring för sin Punto och då har vi bilarna i samma bolag. Driftsäkerhet och kvalitet är nog på samma nivå, dock har jag inte haft ett enda driftstopp på min 98:a Bravo;-). Endast bytt slitdelar och servat enligt boken.

                          Comment


                          • #14
                            Säkrare? Tror bara Bravo har 3 eller 2 stjärnor i EuroNCAP? Punto har 4.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by per
                              Säkrare? Tror bara Bravo har 3 eller 2 stjärnor i EuroNCAP? Punto har 4.
                              Betygen är klassberoende. Och är ingen relevant jämförelse mellan olika storleksklasser.

                              Det är vilseledande. En 5a till Fiat 500 är inte garanterat bättre än en 2a i Golfklassen.
                              Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                              Comment

                              Working...
                              X