Announcement

Collapse
No announcement yet.

Provkörning av Fiat 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Provkörning av Fiat 500

    Idag var man då ute och tog en första sväng i Uppsala i den omtalade bilen Jag provkörde multijet (diesel) motorn.

    Lite blandade intryck fick man, visst det är en blickfångare, nästan varenda människa tittade! Så läcker att titta på är den, samt en rolig insida, tyckte dessutom att jag satt helt ok i den. Den kändes fin och trevlig i längs vägen o rapp genom kurvorna. På dålig väg har jag ej testat den, så där återstår att se.

    Känslan inuti när man satt på förarplats, påminde rätt mycket om Panda med konsolen i mitten ut med växelspaken på, även diverse knappar.

    Då man kört mycket nyare dieslar (både Fiat o andra märken) så tyckte jag att motorn förde ett rätt så högt ljud, det var särskilt ett speciellt "resonans råmande" som kom vid ett visst varv varje gång som jag tyckte var störande.. Dessutom "knackade" den rätt mycket diesel ljud ifrån sig.

    En annan sak jag inte riktigt gillade var känslan i vreden/reglagen till värme/kyla som kändes lite väl "sladdriga" för att vara i en ny bil, där tycker jag nog att Fiat kunde ha presterat bättre.

    Ja det var första intrycket! Får ut och provköra igen för visst tror jag att jag skulle kunna ha en

    Tog lite bilder men min kortläsare vill inte funka ;(

    /H

  • #2
    ...

    S:T Olof`s?
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #3
      Japp!

      Comment


      • #4
        Jag var ute med en 500 100hp (Lounge) i förra veckan. Får nog säga att jag gillade det mesta med den. Avgasljudet i denna motorn speciellt.
        Landvetter Bil ligger väldigt bra till för vägtester. Österut; toksvängigt längs sjöarna. Västerut; full fräs på rak väg. Inga fartkontroller någonsin.
        Tyvärr är sollucka inget vidare för 2-metare som jag. Plåttak får det bli i så fall.


        Mellan Hällesåker och Greggered
        Last edited by Johan Gunverth; 27 September 2008, 19:03.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          "Min" 500

          "byggd" på fiat sidan..
          Attached Files
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Re: "Min" 500

            Originally posted by pazzo
            "byggd" på fiat sidan..
            Attached Files
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Bilder från provkörningen!
              Attached Files

              Comment


              • #8
                en till
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Stod utanför GA.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Fick hem ett trevligt erbjudande om provkörning av 500:an nu till helgen 19-20 april , om inget oväntat dyker upp så blir det provkörning

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sten
                      Fick hem ett trevligt erbjudande om provkörning av 500:an nu till helgen 19-20 april , om inget oväntat dyker upp så blir det provkörning
                      Mej oxo
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • #12
                        Nån mer som sett TV reklamen för 500? Såg den för första gången ikväll.. Vaknade till i soffan o tänkte en 500 sen såg jag att det var Fiat reklam, den var faktiskt lite annorlunda

                        /H

                        Comment


                        • #13
                          Provkör på måndag kväll...
                          il giallino
                          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                          bella rossa
                          Coupé 20VT LE nr1516 1999

                          white pearl
                          Mini Cooper D 2007

                          Comment


                          • #14
                            500'n

                            Originally posted by Mikael W
                            Provkör på måndag kväll...
                            Vill gärna få rapport på detta!
                            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                            Folka Vento VR6 -93 såld!
                            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                            Comment


                            • #15
                              Nu har jag fått min 500

                              Efter en dag i min ägo kan jag bara säga att detta är en bil värd vart enda öre. Det är få småbilar som kan mäta sig med kvaliteten både ute och inne i bilen.

                              Jag har köpt en 1,4 Sport med massor av lull lull, så billig kan man väl inte säga att bilen blev. Valde en mycket skum färg vid namn Punk Grey, som jag tills jag fick se den i verkligheten nästan ångrade. Nu när jag fått den tycker jag den är supercool och den sticker ut bland alla andra.

                              Bilen ligger som ett strykjärn på kurviga vägar och sitter man i bilkö får man stå ut med att vara ett noga utstuderat objekt. På väg från bilhandlaren fick jag tummen upp från en mercedes och en passatägare.

                              Det går knappt och stanna utan att kommer fram med ett stort leende på läpparna och vill titta. Bilen är dessutom en otrolig brudmagnet för er som undrar...

                              kan man bli lyckligare?

                              /Magnus

                              Var ut innan det blev mörkt och tog en lite bättre bild än min förra som var mobilkamerans dåliga:
                              Attached Files
                              Last edited by fiatmagnus; 18 April 2008, 21:12.
                              Magnus Emanuel
                              Abarth 500 -09

                              Comment

                              Working...
                              X