Pro's,
Jag har problem med mitt servo som ballat ur. Det började med knarrningar och ryck i ratten för att sedan lösa ur helt. Startar man bilen så löser servot antingen ur helt och hållet direkt eller funkar en stund (1-3 min) och löser sedan ut.
Hittade denna tråd om att fixa det själv: http://www.fiatklubben.nu/forum/prin...3027&perpage=7
Har plockat loss servot nu och sitter med kretkortet i ena handen och servot i den andra. Mina lödningar ser utmärkta ut. Jag har inte 6 kablar som Mange t skrev i sin artikel utan 5 st små fjutt kablar som är fastlödda på baksidan av kretskortet. Alla dessa fem kablar ser ut att vara i prima skick och är inte lösa.
Utöver dessa kablar så går 3 st feta kablar direkt in i servomotorn men dessa verkar inte gå att ta loss. Eller?
Frågan är vad felet är... Är det själva motorn som är kass eller tror ni det är någon lödning ändå som man inte ser med blotta ögat? Kablarna är i alla fall inte lösa.
/T
Jag har problem med mitt servo som ballat ur. Det började med knarrningar och ryck i ratten för att sedan lösa ur helt. Startar man bilen så löser servot antingen ur helt och hållet direkt eller funkar en stund (1-3 min) och löser sedan ut.
Hittade denna tråd om att fixa det själv: http://www.fiatklubben.nu/forum/prin...3027&perpage=7
Har plockat loss servot nu och sitter med kretkortet i ena handen och servot i den andra. Mina lödningar ser utmärkta ut. Jag har inte 6 kablar som Mange t skrev i sin artikel utan 5 st små fjutt kablar som är fastlödda på baksidan av kretskortet. Alla dessa fem kablar ser ut att vara i prima skick och är inte lösa.
Utöver dessa kablar så går 3 st feta kablar direkt in i servomotorn men dessa verkar inte gå att ta loss. Eller?
Frågan är vad felet är... Är det själva motorn som är kass eller tror ni det är någon lödning ändå som man inte ser med blotta ögat? Kablarna är i alla fall inte lösa.
/T
Comment