Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så här känns det att köra en riceracer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så här känns det att köra en riceracer

    Ironi flaggan på topp nu! Så här känns det bakom ratten på en japanare. Låter och varvar mycket, saknar vrid man tror att man spränger ljudbariären men fan man står stilla!

    http://videos.streetfire.net/video/9...0a003e5f46.htm
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    hehe..billig trim på sin bil....

    fast... fastande för denna.. den va rätt hemsk på sina ställe...
    Vart tog min nacken vägen!?

    Comment


    • #3
      Tyst med dig, om något varvar mycket så är det Coupén utan turbo!!! Haha

      Nej,seriöst, fattar inte varför den varvar så mycket. typ 3500 varv vid 100, lr va de 110.
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #4
        Originally posted by Joksi
        Tyst med dig, om något varvar mycket så är det Coupén utan turbo!!! Haha

        Nej,seriöst, fattar inte varför den varvar så mycket. typ 3500 varv vid 100, lr va de 110.
        Helt normalt, så ligger min 1.8 Stilo på. De har sådan utväxling bara.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Hmm...hur e de me turbon då?

          Har för mig min Toyota varvade knappt 3000 vid 100, lite mer än 3500 vid 130!

          Hade de inte varit för isolerinngen hade man nog blivit galen i en Coupe =)
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment


          • #6
            Originally posted by Joksi
            Hmm...hur e de me turbon då?

            Har för mig min Toyota varvade knappt 3000 vid 100, lite mer än 3500 vid 130!

            Hade de inte varit för isolerinngen hade man nog blivit galen i en Coupe =)
            isolering!?? var?
            tycker den låter som fan när man kommer upp i 150.. då ligger den ändå under 4000varv
            Vart tog min nacken vägen!?

            Comment


            • #7
              Alltså, det ja menar är att trots motorn t.ex varvar så mkt som 4500rpm vid 150-160 så är den ganska bekväm o köra, man kan ha låg nivå på musiken och prata i bilen samtidigt. Inget massa blåst och enormt motorljud hörs i kupén!

              I min förra bil så var det acceptabelt upp till 140 ca, efteråt var det nästintill olidligt. Men så var alla tätningslister 10 år äldre än Coupéns, och den saknar dessutom dörrkarmar á la klassisk sportbil.
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #8
                Va? Hmm...ja e ganska så säker på att min ligger på nästan 4.500 vid 150

                http://sfk.ibk.se/forum/attachment.php?s=&postid=49756

                De ja blev mest förvånad över första turen uppåt 200km/h med Coupéne fter köpet var att både ja o passageraren kunde sitta o småprata.

                Min Coupé går t.ex. tystare i 150 än 120. =)
                Last edited by Joksi; 1 August 2006, 10:34.
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Joksi
                  Hmm...hur e de me turbon då?

                  Har för mig min Toyota varvade knappt 3000 vid 100, lite mer än 3500 vid 130!

                  Hade de inte varit för isolerinngen hade man nog blivit galen i en Coupe =)
                  Handlar om motorvolymen oxå, toyotan hade 2.0 liters motor. Turbo modellen ligger väl där runt 2500rpm vid 100km/h och femmans växel om jag minns rätt. Går exempelvist inte att köra 70km/h på femmans växel den reagerar inte om man behöver öka farten. Då ligger varvtalet på strax under 2000rpm
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Jo, men min 16v är ju också 2.0 motor liksom Toyotan =)

                    Nej, de händer inte så mkt på min heller i 70 i 5an, för att inte snacka om 50, där hände fortfarande ngt me Toyotan, medan Coupén bara nästan vill pusta innan de händer nåt vid full gas.
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      Joksi, du verkar gilla det där med utväxlingar (varvtal/hastighet) om jag förstått det rätt? :-)
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Neee hehehe, de bara de att ja inte är så haj på det så ja förstår inte vad som gör att det skiljer. Men det är väl allmänt negativt om motorn varvar mer än andra vid samma hastigheter, större bränsleförbrukning, mer motorslitage så man hellre kör långsammare osv. Eller!?
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment


                        • #13
                          Ja det är klart, om man skulle köra på 2an istället för 5an så slits det nog mer. Men om man t.ex. jämför de 5-växlade Coupeerna mot de 6-växlade (eller Celicor..) är skillnaden så marginell är det är helt oviktigt, det är min bestämda uppfattning..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment

                          Working...
                          X