Announcement

Collapse
No announcement yet.

Panda 4x4 I.E med fortsatta problem....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Panda 4x4 I.E med fortsatta problem....

    Fortfarande får jag ingen ordning på Pandan.

    Den går bra på tomgång och "högvarv" men inte på mellan register.
    Där saknar den helt ork men den dör inte.

    Det hjälper inte, som jag trodde först, att vänta tills den blir varm.

    Den har ett sorts "monopoint" insprutning monterat, kan det ha kommit skit med bränslet som "täpper" till luftkanaler för mellan registret ?

    (Det sitter nytt filter på bilen som monterades innan problem uppstod.)

    Förslag någon ?

    mvh Robert Sollare

  • #2
    Det är väl en Bosch insprutning det där, satt något liknande i min gamla Fiorino, den gick aldrig rent! Men är filtret av rätt sort, ska väl va rätt tryck på soppan för att insprutningen ska fungera rätt!!?? Har för mej att det är kinkigt med bränslefilter till den insprutningen, köp ett original om det går!! Tror att samma eller liknande insprutning sitter i Golf också!
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Hade du testat att suga i slangen/nippeln för vakuumdosan på fördelaren? Ska vara tät.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Jag har provat det.
        Den är tät.......

        mvh Robert Sollare

        Comment


        • #5
          Hade tänkt att riva "monopoint" insprutet och göra rent det.

          Jag misstänkte att det var "något skit som fastnat".

          (Den gick ju bra på tomgång och fullgas)

          Nu hade bilen stått några veckor så jag tänkte att den hade kanske lagad sig själv?......!.................

          Den startade direkt, trots att den har ett leksaksbatteri och jag lät den bli varm.

          Iväg på en provkörning i kvarteret. Ettan lugnt och fint, inga problem. Tvåan lugnt och fint, inga problem.

          Äh, va fan ! Ut på huvudleden !!

          Ettan, tvåan, inga problem. Sedan trean, brrööööö, inget varv eller drag.........

          Då ledsnade jag och gasade fullt och lät alla 45 hästarna tala !!

          När varvet närmade sig max på trean ryckte den till en gång och sedan var den lagad !!

          Körde runt i 45 minuter, olika varv, växlar och hastigheter, INGA PROBLEM !

          Den gamla devisen stämde som vanligt:

          Kunskap är makt, men det råa våldet är inte heller att förakta.

          God Jul och Gott Nytt år på er !!

          mvh Robert Sollare

          Comment


          • #6
            Go hjul[/B]
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment

            Working...
            X