Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ramsne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ramsne?

    Något säger mig att min bil har gått o blivit ramsne.....
    Tror ni att det går o laga?

    Skämt åsido, så här gick det igår när jag o tjejen var på väg till mantorp. På en smal sketen skogsväg fick jag bakhjulssläpp i en svag böj. Bakhjulen släppte helt och helt utan förvarning, på bredställ åkte vi av vägen och träffade ett träd. Troligtvis så var det underkylt just där på vägen. Vi kunde ta oss ur bilen själva och efter ett besök på sjukhuset så konstaterades det att vi inte kommer att få några bestående skador (tack sidobalk).

    Någon som har förslag på vad jag ska göra nu? Kanske någon på forumet som har en donatorbil över? *blink blink*

    Är tacksam om bilden stannar på detta forum och inte sprids vidare.

    EDIT: Kan tillägga att det där ihopknöglade som ligger bredvid bilen är resterna av min dörr.. Den satt kvar i trädet.
    Attached Files
    Last edited by Aloha; 16 September 2007, 13:54.
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

  • #2
    Åh, nej! Stackars dig/er. Jag skulle må pyton efter en sån grej!

    Men det är väl en hård förhandling med försäkringsbolaget i flera omgångar som gäller. Och jaga rätt på en annan QP.
    il giallino
    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

    bella rossa
    Coupé 20VT LE nr1516 1999

    white pearl
    Mini Cooper D 2007

    Comment


    • #3
      Shit va tråkigt :/ Tur att ni e okej iaf Jag lider me dig/er. Min är på verkstad just nu pga en liknade händelse. Dock inte lika farligt.
      14+

      Comment


      • #4
        Hade endast trafikförsäkring så jag får stå för detta själv. Men ekonomiskt så är det nog ingen jätteförlust. Den merkostnad som jag hade fått betala för helförsäkring samt de pengar jag får om jag skulle sälja bilen som reservdelar gör att jag ungefär får tillbaks de pengarna som jag köpte bilen för.
        Alternativen är att sälja delarna eller skaffa en donatorbil med rasad motor. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

        Är glad att vi mår bra, det fanns många fler träd runt omkring så lite tur hade vi att vi hamna där vi hamna. Bärgaren sa att det var en av de värre krasharna han sett och att han var förvånad över att vi klarat oss så bra. Känner mig fortfarande lite snurrig efter hjärnskakningen, så det blir nog inge meck idag iaf..
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • #5
          Jag lider med dig! Blev helt chockad när du ringde igår kunde aldrig tro att det gick så illa med bilen men är glad att ni klarade er så bra.

          Som jag sa till dig tidigare om du skaffar en hel kaross så hjälper jag gärna till med flytt av motor.

          Riktigt tråkigt på en så fin bil Men bara ni är OK så köper man nya bilar
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Aj! förjävligt.. Men det viktigaste är att ni är oskadda iaf!

            Ska du skaffa dig en till coupe? eller blir det något annat?
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • #7
              Fy fan!! Skönt att ni klarade er! Hoppas det inte dyker upp nåt i kroppen senare, har ju hänt.
              Verkar som om sidokrockskyddet gjorde sitt iaf.. Hoppas du kan göra nåt av bilen/delarna som sagt.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Oj skit de va ingen liten smäll. :| Men säger som de flesta andra, jäkla tur att ni klara er utan skador.

                You got PM if u want a LE
                Last edited by TurboNimitz; 16 September 2007, 13:42.
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #9
                  Vilken smäll!!! Som sagt, det viktigaste är ju att ni är ok. Kändes jäkligt olustigt när jag fick berättat för mig på Mantorp!
                  Finns fler Coupeer att få tag i och om du lyckas bärga hem det mesta av vad du lagt ut på bilen så finns ju alla förutsättningar för att det ska bli bra i slutändan.
                  Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                  Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                  Comment


                  • #10
                    Tack alla! Ni e kanon. Jag är väldigt velig med hur jag ska göra. :s
                    Jag tycker väldigt mycket om coupén och den ger mycket glädje, men den här händelsen var ganska obehaglig så då börjar man att fundera på att kanske skaffa en helt annan bil.
                    Dessutom så har jag precis börjat plugga igen och studier + sportbil är väl inte den optimalaste kombinationen. Men å andra sidan så ger coupén så pass mycket glädje att den kan göra mig gladare och därför lyckas ännu bättre med mina studier. hehe

                    Som sagt, jag har många tankar just nu. En ny bil kommer det att bli, frågan är bara vad och när.
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #11
                      Åh nej
                      Undrade just varför du inte längre var med på GReddy listan. Tur att ni mår ok!
                      Men att skaffa en helt annan typ av bil...näää...se ni klarade er utan några allvarliga men, hade det inte varit för coupen som fått så mycket kärlek kankse det inte hade gått lika bra! Köp inget färdmedel (ok om man har 2 bilar), köp något du tycker om!
                      Fiat Coupe 20VT Plus -99
                      "Trying is the first step towards failure"

                      Homer S

                      Comment


                      • #12
                        Aj, aj, skönt att ni tog trädet som ni gjorde, ruggigt tråkigt och lider med dig.

                        Jag vet inte hur jag skulle gjort själv, men när jag körde av vägen tidigare, med den bil jag hade då, var jag mig inte lik på några månader. Låt det ta den tid det tar att bestämma sig.
                        Skönt att höra att det inte vart värre med er två.
                        Ramen är väl inte så mycket att rädda, men förhoppningsvis motor och vissa andra delar.

                        Hemskt tråkigt måste jag säga!
                        /Fredrik
                        Fiat Punto GT - Turbo for fun

                        Comment


                        • #13
                          fyfasen
                          Otäck bild.
                          Skönt att höra att ni är okej!
                          Ta det lugnt närmsta tiden.

                          /alex
                          Coupé 20VT LE -99 Svart
                          Camaro V8 1LE -14 Röd
                          Huracan V10 610-4 -14 Grå
                          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                          Comment


                          • #14
                            ...

                            ....Å herregud! Det här var bland de hemskaste syner jag sett ocensurerat!!!! Ett värre mardrömscenarie finns nog inte till i min värld iaf........! Lider OBESKRIVLIGT med dig....!

                            Det kanske ändå finns beskyddare här i världen med tanke på hur gott NI klarade er. Tror på att namnet på denne allsmäktige beskydare heter Fiat Coupè. Skulle omgående se mig efter en tvilling till din om jag var dig dvs.

                            Återigen, vad skönt att ni klarade er utan större problem.

                            Hoppas allt är bättre med er nu.

                            MvH
                            Thomas
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • #15
                              Fy faan Aloha!

                              Vila upp er nu och krya på er.
                              Vi ses.

                              /Jonas
                              Click here to visit Raceitaly
                              ______________
                              Fiat Coupe 20VT Plus -99
                              Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                              Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                              Acura Legend 3,2l V6 -91
                              SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                              "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                              Murphy´s law.

                              Comment

                              Working...
                              X