Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorfästen PuntoGT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorfästen PuntoGT

    Någon som vet var man får tag i dessa? Behöver det bakre till växellådan och gissar att de andra också är slitna, så är de inte för dyra byter jag nog dessa också när man ändå håller på. Finns inget bakre fäste i italien i alla fall.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    har sett på ebay uk, ska själv ta att beställa därifrån snart, så vi kan göra ngt ihop där!
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Låter som en bra ide. Brinner lite i mina knutar bara, beställer nog redan i helgen om jag bara hittar sidan. Du har inte en länk?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        här är länken, postage to sweden har jag fått statet är 18 Pund, men fråga vad det skulle bli för två stycken till GT:n. LÅter ju dyrt, tror det var försäkrat, så tror inte det borde gå upp farligt för 2 fästen.
        http://cgi.ebay.co.uk/MOUNTING-REAR-...QQcmdZViewItem
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Et godt tips inden montering af nyt motorfästen er at fylde det med "rudelim" og lade det tørre grundigt. Det øger holdbarheden og gør det lidt stivere.

          (If you need the above in english, let me know ;-) )

          .
          /John Sahl
          http://www.autohenter.dk/newengine.htm

          Comment


          • #6
            Rudelim??? Kontaktlim?

            Freddan: Skall jag beställa ett till dig också?
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by novisen
              Rudelim??? Kontaktlim?
              Rudelim: Fönsterlim/that black stuff used to mount windscreen windows in cars.. It dries up and get pretty solid, but still have some ability to flex a bit, works very well...

              Sikaflex makes it..

              .
              /John Sahl
              http://www.autohenter.dk/newengine.htm

              Comment


              • #8
                Originally posted by UnoTurboDenmark
                Rudelim: Fönsterlim/that black stuff used to mount windscreen windows in cars.. It dries up and get pretty solid, but still have some ability to flex a bit, works very well...

                Sikaflex makes it..

                .
                För mig låter det mer som fönster kitt. Sådant man fäster fönsterrutor med.
                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                Folka Vento VR6 -93 såld!
                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Erajack
                  .
                  Sikaflex gör gummimassa/lim/tätning do.

                  http://www.sika.se/
                  Last edited by pazzo; 24 May 2008, 21:13.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    Novisen: Jepp, beställ ett fäste till mig med!
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment


                    • #11
                      OK, då gör jag så.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Freddan_BA du har PM
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                        Comment

                        Working...
                        X