Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 131 supermirafiore?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 131 supermirafiore?

    Hur vanlig är dom? En granne till oss har en sådan.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

  • #2
    De har rostat bort nästan allihop..
    Kolla med vägverket hur många Fiat 131 1982/1983 som finns!

    Cool kärra! Som en lillebror till Argenta.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per

      Cool kärra! Som en lillebror till Argenta.
      Ja verkligen cool! Den ser ut att vara i riktigt fint skick. Kanske skulle lägga ett bud på den. :confused
      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
      Folka Vento VR6 -93 såld!
      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

      Comment


      • #4
        Är rätt ovanliga nuförtiden.Såg en på blocket i våras.Och innan dess var det nog över 1-2 år sedan det var en superfin i nära nyskick,också på blocket.Så visst är dom ovanliga som alla gamla Fiat från mitten av 70 och mitten 80talet.Det är ju nästan nästgårds Degerfors,jag blir ju lite nyfiken;-) / Mats
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Originally posted by alfamats
          Är rätt ovanliga nuförtiden.Såg en på blocket i våras.Och innan dess var det nog över 1-2 år sedan det var en superfin i nära nyskick,också på blocket.Så visst är dom ovanliga som alla gamla Fiat från mitten av 70 och mitten 80talet.Det är ju nästan nästgårds Degerfors,jag blir ju lite nyfiken;-) / Mats
          Kristinehamn! Har inte sett att den är till salu. Den verkar dock bara stå där nu.
          Du vet ingen som vill sälga en enplanare i Kristinehamn?
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Erajack
            Ja verkligen cool! Den ser ut att vara i riktigt fint skick. Kanske skulle lägga ett bud på den. :confused
            Ja inte är de vanliga, jag ringde på en i våras men det var nog för mycket att göra på den för min del..

            Kör dom med den?

            (den min far hade skrotades för säkert minst 10 år sedan nu)

            /H

            Comment


            • #7
              Originally posted by Henrik
              Ja inte är de vanliga, jag ringde på en i våras men det var nog för mycket att göra på den för min del..

              Kör dom med den?

              (den min far hade skrotades för säkert minst 10 år sedan nu)

              /H
              Jodå! Den rullar vanligtvis.
              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
              Folka Vento VR6 -93 såld!
              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

              Comment


              • #8
                Hej ! Jag har dåligt med kontakter här i kristinehamn när det gäller bostäder.Jag har firma i karlstad och är i kristinehamn och sover samt fixar med huset och bilarna i princip.Nu får du höra med grannarna ang Fiaten om den är till salu.Sen får du komma och visa upp den om du blir vid den tycker jag :-), eller om du behöver hjälp med den.Jag bor i den gamla nedlagda Alfa Romeo verkstaden här i kristinehamn.Och gamla italienska bilar är alltid välkommna:-) / Mats
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alfamats
                  Hej ! Jag har dåligt med kontakter här i kristinehamn när det gäller bostäder.Jag har firma i karlstad och är i kristinehamn och sover samt fixar med huset och bilarna i princip.Nu får du höra med grannarna ang Fiaten om den är till salu.Sen får du komma och visa upp den om du blir vid den tycker jag :-), eller om du behöver hjälp med den.Jag bor i den gamla nedlagda Alfa Romeo verkstaden här i kristinehamn.Och gamla italienska bilar är alltid välkommna:-) / Mats
                  Låter kanon! Får se om jag träffar dom imorgon.
                  Alfa verkstán! Okej, då vet jag var att ta vägen.
                  Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                  Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                  Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                  Folka Vento VR6 -93 såld!
                  Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                  Comment


                  • #10
                    Å när man pratar om trollen:-).Det var denna bil som jag såg för 1-2 år sedan på blocket. / Mats
                    http://www.blocket.se/vi/18000015.htm?ca=7_s
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • #11
                      131

                      Hej!
                      131 är en buskul bil, hittar du en så köp den!!
                      Bra väghållning o man kan sätta i en 2l om man inte har en Supermirafiori, då får man bra fjutt i dom.

                      Har själv 2st 131or en 2.dörrars -81med stötstångs 1600 men har en 2l som ska i när den är klar!!
                      O en supermirafiori -82 2l med Weber 40 IDF med Hijaccers bak DLS 160 polisradio allt lull lull ifrån 80-talet i .
                      den går som ett skott!!

                      Ring på den!!

                      MVH Alf
                      4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                      2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                      Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                      Punto 80 ELX 16v -01
                      Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                      Ducato 2,5TD -92 flak
                      Tel 070-5512431

                      Comment


                      • #12
                        Tjena!

                        131 an är en otroligt klassisk och snygg bil tycker jag.
                        2 dörrars är snyggare än 4 dörrars, detta är väl efter eget tycke och smak.
                        Personligen är jag inte förtjust i de nyare modellerna med dom gräsliga breda stora lyktorna men detta är väl personlig smak oxå.. dom runda med lykttorkarna i dom var väl ingen höjdare

                        En polare till mig har haft en och sagt att den är kalas att köra, men vid halt väglag är den som en 240.. mkt sladdglad

                        Det är väl inte ofta man ser dessa numera.. det fanns en tillsalu här på forumet för en tid sedan.
                        Last edited by Fiat Abarth; 27 October 2008, 09:45.
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Fiat Abarth
                          Tjena!

                          131 an är en otroligt klassisk och snygg bil tycker jag.
                          2 dörrars är snyggare än 4 dörrars, detta är väl efter eget tycke och smak.
                          Personligen är jag inte förtjust i de nyare modellerna med dom gräsliga breda stora lyktorna men detta är väl personlig smak oxå.. dom runda med lykttorkarna i dom var väl ingen höjdare

                          En polare till mig har haft en och sagt att den är kalas att köra, men vid halt väglag är den som en 240.. mkt sladdglad

                          Det är väl inte ofta man ser dessa numera.. det fanns en tillsalu här på forumet för en tid sedan.
                          Intygar att 2 litaren e "sladdglad" vid halt väglag,,
                          MEN den e mycket lätt att kontrollera o styr snällt tillbaka
                          Framvagnen kan presas riktigt mycket i kurvorna (när gränsen nås märks det i ratten ( o hörs.. däcksljud) o på kränget) dock inget volvokräng.
                          Bakvagnen kontrolleras utan problem med gasen på vintern.
                          Grus eller motorväg är bilens favoritunderlag !
                          Fina kontrollerade snedkas i svängarna på grus i 65-80 är inga problem på små kurviga vägar
                          Last edited by Håkan; 18 November 2008, 22:47.
                          Fiat for FUN

                          Comment


                          • #14
                            Titta på den och minns http://www.youtube.com/watch?v=XVTIGj81pJQ

                            /H

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Henrik
                              Titta på den och minns http://www.youtube.com/watch?v=XVTIGj81pJQ

                              /H
                              Haha, den va bra !
                              Fiat for FUN

                              Comment

                              Working...
                              X