Announcement

Collapse
No announcement yet.

kablar som hängde lösa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kablar som hängde lösa??

    tjenare, idag när jag skulle hem från jobbet råkade jag slänga en blick under handsfacket och 2st kablar hängde ut som inte var inkopplade. tänkte bara kolla om någon här vet varfasen som ska sitta, hitta ingenstanns dom passade efter en snabb överblick där under.

    tog en bild på dom,
    Attached Files

  • #2
    Ser ut som telefonprylar?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Varför inte följa de och se vart de går? Ser inte ut som något som sitter i coupen från fabrik.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Inget original, troligen någon musik anl. ed. som suttit i bilen.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0
          Varför inte följa de och se vart de går? Ser inte ut som något som sitter i coupen från fabrik.

          jag var ute nyss och försökte följa kablarna så långt jag kunde, dom forsatte upp på höger sida så plockade av de skyddet på sidan och kablarna forsatte upp och sen typ längst framrutan längst fram i panelen och jag är ju inte direkt sugen på att dra av hela instrument panelen för att veta vad det är för kablar:P hehe

          kollade vid stereon ifall där hängde några "ikke inkopplade kablar" bakom men hittade inga..... man får lite panik när man inte vet:P hehe

          Comment


          • #6
            Originally posted by maffios
            jag var ute nyss och försökte följa kablarna så långt jag kunde, dom forsatte upp på höger sida så plockade av de skyddet på sidan och kablarna forsatte upp och sen typ längst framrutan längst fram i panelen och jag är ju inte direkt sugen på att dra av hela instrument panelen för att veta vad det är för kablar:P hehe

            kollade vid stereon ifall där hängde några "ikke inkopplade kablar" bakom men hittade inga..... man får lite panik när man inte vet:P hehe
            Kan det vara till någon GPS utrustning som någon hade haft eller liknande. Tycker att den vänstra sladden ser ut som någon sorts antenn.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by 84jr0
              Kan det vara till någon GPS utrustning som någon hade haft eller liknande. Tycker att den vänstra sladden ser ut som någon sorts antenn.

              men varför skulle man ha en gps nere på golver vid passagerar sidan:P? iom att sladdarna hängde ju där:P

              Comment


              • #8
                Originally posted by maffios
                men varför skulle man ha en gps nere på golver vid passagerar sidan:P? iom att sladdarna hängde ju där:P
                Fråga inte mig Jag tycker bara att sladden ser ut som en antenn, den andra ser ut som 3.5mm stereoplugg fast stereopluggen har väl 2 svarta ringar. Ser inte ut som laddare de brukar inte se ut så där.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  den högra ser ut som något som har
                  med ljud att göra. den högra ser ut som en hederlig f kontakt som används till antenner osv så antingen gps eller telefon eller något. att de sitter där är väl för att man ska kunna koppla in kabel ifrån utrustningen han hade själv.

                  känsn som det är något tidigare ägare lekt med. kanske hade en extra antenn för polisradio eller vad som helst. är nog bara den som kopplat in som vet säkert om man inte hittar slutänden.

                  Går båda kablarna till samma ställe?
                  Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                  "With great power comes great responsibility"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mcpot
                    den högra ser ut som något som har
                    med ljud att göra. den högra ser ut som en hederlig f kontakt som används till antenner osv så antingen gps eller telefon eller något. att de sitter där är väl för att man ska kunna koppla in kabel ifrån utrustningen han hade själv.

                    känsn som det är något tidigare ägare lekt med. kanske hade en extra antenn för polisradio eller vad som helst. är nog bara den som kopplat in som vet säkert om man inte hittar slutänden.

                    Går båda kablarna till samma ställe?

                    dom går tillsammans hela vägen jag hängde med dom, jag får försöka klura mer och se vad det kan vara...men den högra har sånn skruv i kontakten så man skruvar in den i sin kontakt, det är väll inte fallet i dom vanliga F-kontakterna?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 84jr0
                      Fråga inte mig Jag tycker bara att sladden ser ut som en antenn, den andra ser ut som 3.5mm stereoplugg fast stereopluggen har väl 2 svarta ringar. Ser inte ut som laddare de brukar inte se ut så där.

                      den är mindre än 3,5mm...det som gör det hela skumt:P

                      Comment


                      • #12
                        En antenn kabel kanske?
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by maffios
                          dom går tillsammans hela vägen jag hängde med dom, jag får försöka klura mer och se vad det kan vara...men den högra har sånn skruv i kontakten så man skruvar in den i sin kontakt, det är väll inte fallet i dom vanliga F-kontakterna?
                          jag har bara erfarenhet av kabel tv då är det oftast skruv om det inte är hemma snickrat, samma med parabol. så jag har fått inbilllning att det är någon antenn historia.

                          skulle vara kul att få reda på vad de går till
                          Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                          "With great power comes great responsibility"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by maffios
                            den är mindre än 3,5mm...det som gör det hela skumt:P
                            en ring gör väl att den har två poler en plus en minus? de med två svarta ringar tre poler? för mig jag ahr en till en videokamera som har två ringar
                            Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                            "With great power comes great responsibility"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mcpot
                              jag har bara erfarenhet av kabel tv då är det oftast skruv om det inte är hemma snickrat, samma med parabol. så jag har fått inbilllning att det är någon antenn historia.

                              skulle vara kul att få reda på vad de går till

                              ja asså man är förbannat sugen på att få reda på vad dom kan vara till för nytta:P hehe

                              Comment

                              Working...
                              X