Announcement

Collapse
No announcement yet.

Betalning på Ebay - Bank Transfer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Betalning på Ebay - Bank Transfer

    Har vunnit tråget till min coupe på ebay och säljaren accepterar bara Bank Transfer, det går inte att betala via paypal som jag är van vid.

    Hur funkar det med Bank Transfer? Vad är det för uppgifter man ska mata in på ebay? Vill att det ska gå via ebay för att slippa bli lurad på pengar.

    Hjälp någon, ni som kan
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Re: Betalning på Ebay - Bank Transfer

    Originally posted by 84jr0
    Har vunnit tråget till min coupe på ebay och säljaren accepterar bara Bank Transfer, det går inte att betala via paypal som jag är van vid.

    Hur funkar det med Bank Transfer? Vad är det för uppgifter man ska mata in på ebay? Vill att det ska gå via ebay för att slippa bli lurad på pengar.

    Hjälp någon, ni som kan
    Går det att ta det genom eBay?
    Isf behöver du antagligen sätta in på hans bank.
    Så IBAN nummer behöver du isf.
    Bör vara typ DE-Bank initial-Följt av en massa siffror.

    Comment


    • #3
      Re: Re: Betalning på Ebay - Bank Transfer

      Originally posted by Ary
      Går det att ta det genom eBay?
      Isf behöver du antagligen sätta in på hans bank.
      Så IBAN nummer behöver du isf.
      Bör vara typ DE-Bank initial-Följt av en massa siffror.
      Jag följde instruktionerna och fick mail att betalningen är sänt men inget har dragits av från kontot...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Betalade du via din bank? Det brukar dras pengar ern gång om dagen för utlandsbetalningar, iaf på min bank.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ante
          Betalade du via din bank? Det brukar dras pengar ern gång om dagen för utlandsbetalningar, iaf på min bank.
          Nej inte via banken utan jag klickade på ebay att jag vill betala och matade in hur mycket etc. så fick jag kvitto på att det är betalt. Men inga pengar drogs... vågar inte testa mer så blir det dubbla betalningar.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0
            Nej inte via banken utan jag klickade på ebay att jag vill betala och matade in hur mycket etc. så fick jag kvitto på att det är betalt. Men inga pengar drogs... vågar inte testa mer så blir det dubbla betalningar.
            Fattar inte hur det gick till? Betalade du med kreditkort eller vad? Normalt betalar man via IBAN/Swift, dvs du måste använda din vanliga bank och göra en överföring. Ebay har nån funktion som gör att du kan skicka ett meddelande till säljaren att du betalat, men det har ingen koppling till själva transaktionen, om det inte sker via Pypal.
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ante
              Fattar inte hur det gick till? Betalade du med kreditkort eller vad? Normalt betalar man via IBAN/Swift, dvs du måste använda din vanliga bank och göra en överföring. Ebay har nån funktion som gör att du kan skicka ett meddelande till säljaren att du betalat, men det har ingen koppling till själva transaktionen, om det inte sker via Pypal.
              Har fått ett mail där man kan logga in för att ta emot betalningen, klickar jag på den så säger den ifrån, jag är inte säljaren säger den. Antar att säljaren måste logga in med sitt användar id för att komma åt pengar.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                Har fått ett mail där man kan logga in för att ta emot betalningen, klickar jag på den så säger den ifrån, jag är inte säljaren säger den. Antar att säljaren måste logga in med sitt användar id för att komma åt pengar.
                Låter skummt. Fattar inte vad det kan vara, har du inte använt din bank, kreditkort eller Paypal. Hur har du då betalat? Som sagt var jag har shoppat en del på ebay.de och då har det varit Swift/Iban eller Paypal som gällt som betalningsmedel. Finnsa dock en funktion i "My Ebay" där du kan skicka ett meddelander till säljaren att du betalat, säker på att det inte är den du använt?

                Edit: Kollade på länken igen, säljaren accepterar bar "Überweisung" dvs överföring till hans konto. Jag skulle gissa på att du inte betalat utan skickat ett av dom där "jag har betalat" meddelandena. Jag kan ha fel dock , har hänt förut
                Last edited by Ante; 6 October 2008, 22:38.
                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ante
                  Låter skummt. Fattar inte vad det kan vara, har du inte använt din bank, kreditkort eller Paypal. Hur har du då betalat? Som sagt var jag har shoppat en del på ebay.de och då har det varit Swift/Iban eller Paypal som gällt som betalningsmedel. Finnsa dock en funktion i "My Ebay" där du kan skicka ett meddelander till säljaren att du betalat, säker på att det inte är den du använt?
                  Funderar på om det inte är det som jag har gjort... för nu kan jag markera varan som betald. Fast hur gör man en banköverförning via ebay så att det registreras i deras system?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Funderar på om det inte är det som jag har gjort... för nu kan jag markera varan som betald. Fast hur gör man en banköverförning via ebay så att det registreras i deras system?
                    Du betalar inte via ebay utan banköverföring. Be säljaren om hans Iban/swift och skicka pengarna via din bank.
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • #11
                      Jag tog ut 2k pund för 2veckor sen.
                      Pengarna varken reserverades eller drogs för mig förrens för nåra dar sen.
                      Har du kvitto på att det betalt så kan du koppla av.
                      Även om pengarna inte har dragits på ditt konto på en gång så kommer de pengarna att dras för eller senare.
                      Banker kommer inte ligga ute med pengar så de kommer o ta tillbaka det från dig.

                      Tycker faktiskt inte att det är nåt problem med det du beskriver.
                      Pengarna är överförda, du har antagligen ett kvitto som styrker detta.
                      Ge det ett par dagar eller nån vecka så ska du se att pengarna dras från ditt konto.

                      Ta det lugnt bara

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ante
                        Du betalar inte via ebay utan banköverföring. Be säljaren om hans Iban/swift och skicka pengarna via din bank.
                        Skulle gå ifall det är nåt som Paypal tillhanda håller.

                        Typ Credit card - Bank Account service.

                        Comment

                        Working...
                        X