Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spider -74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spider -74

    Hej!

    Måste passa på och lägga upp några bilder på min Spider och samtidigt passa på och säga hej här på forumet. Bilen är importerad från USA och karossen är helt rostfri, men har fått dörrar från en senare modell så jag tar mig lite friheter och ska stoppa i en ny motor och låda från en Argenta under vintern. Jag hoppas att jag kan få igång den både med insprutning och elektronisktändning. Så det kommer helt klart behövas bytas ideér under vintern.

    //Ersson
    Attached Files
    Mr Ersson
    124 Spider -74

  • #2
    Re: Spider -74

    Originally posted by ersson
    Hej!

    Måste passa på och lägga upp några bilder på min Spider och samtidigt passa på och säga hej här på forumet. Bilen är importerad från USA och karossen är helt rostfri, men har fått dörrar från en senare modell så jag tar mig lite friheter och ska stoppa i en ny motor och låda från en Argenta under vintern. Jag hoppas att jag kan få igång den både med insprutning och elektronisktändning. Så det kommer helt klart behövas bytas ideér under vintern.

    //Ersson
    Välkommen hit.
    Fin bil du har där.
    Click here to visit Raceitaly
    ______________
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
    Acura Legend 3,2l V6 -91
    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
    Murphy´s law.

    Comment


    • #3
      Tackar!

      Jag hoppas bara att jag får den att röra på sig ordentligt till sommaren:-)
      Mr Ersson
      124 Spider -74

      Comment


      • #4
        Kul med lite fler Spider´s här då behöver man inte känna sig så ensam.
        Röda små cabbar är aldrig fel.
        www.strigin.se

        Comment


        • #5
          Den va fin
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Kul att det dyker upp spider-folk på forumet.
            Har väl varit lite tunt av den varan tidigare.
            Har själv en lite senare (-85), som jag tänker sätta en Argenta topp på under vintern, aldrig fel med lite mer effekt.
            Din bil ser fin ut, ersson.

            Små svarta cabbar är inte heller fel :-)

            Comment


            • #7
              Härligt! Snyggt med de gamla stötfångarna. Lite sänkt oxå eller?
              Kan man inte ta bort de där hemska sidoljusen bara..?
              Tipset för pulver är som du säger Argentamotorn om du hittar en + kolvar från en Regatta 100S/Ritmo 105TC/Lancia Prisma 1600. (Argentakolvarna är helt plana = lågt komp)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Välkommen hit!

                Mkt snygg bil

                Lycka till med jobben i vinter, hoppas den blir klar till sommaren
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment


                • #9
                  Tack för alla välkomst hälsningar!

                  Bilen måste bli klar till sommaren, jag hade den klar till 1 maj i år och tänkte mig en premiärtur till Skokloster. Men besiktningsmannen gav mig kalla handen och meddelade att jag var tvungen att ta fram dokument som styrkte att bilen hade bromsar och att den inte bullrade mer än 84 db... så var den sommaren nästan slut. Men nu har jag bilen igenom och har testat den på några turer för att konstatera att lådan viner i bottenstocken och motorn som stått still sedan -85 inte vill vara med och leka mina lekar Jag har fått tag på en Argentamotor med låda och ett komplett insprut med kabelstamen, så nu är det bara att vara snäll mot frun där hemma så jag får mycket tid i garaget.
                  Mr Ersson
                  124 Spider -74

                  Comment


                  • #10
                    Passar Argenta-lådan rakt av eller måste du modifiera kardantunneln?
                    Jag har också ett lätt vinande från bottenstocken men lådan är klockren i funktion så det är i nuläget inget som stör.
                    Finns här någon som har renoverat / bytt lager i en spiderlåda?

                    Comment


                    • #11
                      Alla de där lådorna viner lite, de har de gjort sen nya. Standard. Så ingen misstar sig på detta?
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Jag måste modifiera tunneln lite, jag har hittat en sida som beskriver ingreppet i detalj och spaken kommer 10 cm längre bak, så jag får karva i konsolen också. Det jag också vill åt är en högre 5:a nu är det knappt någon skillnad mellan 4:an och 5:an för att bekvämt kunna åka även längre sträckor. En fråga till Per om kolvarna du nämnde. jag hoppade ut och fotade av mina är det standardkolven?
                        Attached Files
                        Mr Ersson
                        124 Spider -74

                        Comment


                        • #13
                          Nu är jag på gång...

                          Idag har jag kört ut bilen till garaget och börjat riva ur gamla motorn. Det var många förvånade miner då jag passade på och tog en tur innan vinterdvalan... Tänkte använda julhelgen till att byta motor och låda från en Argenta, när jag ändå har passat på att vara långledig. Här kommer några bilder.
                          Mr Ersson
                          124 Spider -74

                          Comment


                          • #14
                            Gamla motorn
                            Attached Files
                            Mr Ersson
                            124 Spider -74

                            Comment


                            • #15
                              Nya motorn som börjar ta form
                              Attached Files
                              Mr Ersson
                              124 Spider -74

                              Comment

                              Working...
                              X