Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Kul! Då har du fått ihop hela bilen. Lägg upp en bild på resultatet!

    Mvh Ersson
    Mr Ersson
    124 Spider -74

    Comment


    • #77
      Originally posted by ersson
      Kul! Då har du fått ihop hela bilen. Lägg upp en bild på resultatet!

      Mvh Ersson
      Tack och idag så rullade den igenom besiktningen, skönt! Motorn är i princip klar, skall försöka att få tag på headers (extraktor) till den, efter det är motorn helt klar, nån som har några tips? Till våren blir det till att fixa hjulinställningar, nya däck och lite annat pyssel. En lackering är ett måste, hur mycket man skall kosta på den blir det till att fundera på samt när det skall göras. Har sett på ett Moparts forum att man kan göra en slags sniklackering med gott resultat (se länkar), Är den nån som har prövat snikvarianten här i Sverige eller har andra lackips?

      http://board.moparts.org/ubbthreads/...0&fpart=1&vc=1

      http://www.youtube.com/watch?v=UHGGc6DkL90
      Attached Files

      Comment


      • #78
        Snyggt!

        Ett av de bästa tipsen jag fätt var av Jon som hade BSCC som tog med mig till garaget och visade upp en perfekt renoverad MGC, blanksvart med ekerfälgar och röd ny skinninredning och sedan en bruks TC med mycket platina. Hans kommentar var att TC kan jag ta ut och köra för att det är så kul, MGC tar mig två timmar att putsa upp så fort jag backar ut ur garaget...

        Hoppas att vi ses ute på vägarna till våren
        Mr Ersson
        124 Spider -74

        Comment


        • #79
          He, he ja bilen är ju till för att köras med. Vi ses säkert nåt till våren nu när bilen äntligen är besiktad så måste jag ju ut och "lufta" den.

          Comment


          • #80
            Så här ser bilen ut nu som helhet. Planen är att hjulen skall ut någon cm samt att 185/70 skall bytas ut mot 195/60, samt att den förmodligen skall sänkas lite i bakänden någon cm, det är lite raggarstuk på den nu. Samt senare en bättre lack, ser för djävlig ut nu.
            Attached Files

            Comment


            • #81
              Snygg höst bild! Micke på Classix har spacerplattor och är bra att ha och göra med! Vi får väl ta en sväng till kvarnen när våren kommer och fika! Jag var och pratade lite med en annan 124 ägare som håller på och renoverar en AC som han hoppas få igång -10 eller -11. Renoveringar brukar dra ut på tiden...
              Mr Ersson
              124 Spider -74

              Comment


              • #82
                Jo jag pratade med Micke för ett tag sen men spacerplattorna som Micke säljer har "bara" en klack mot fälgen på bakre paret. Enligt Micke så skall det inte behövas med klack utåt på främre paret, men jag har hört att vissa tycker att man även bör ha en klack på främre paret med, så "better safe than sorry". Hur som helst så har jag lagt en beställning på "egentillverkade" spacerplattor som jag hoppas blir bra. Varför åka till Kanarieöarna när man kan köpa spacerplattor

                Comment


                • #83
                  Tjena stooges!

                  Riktigt kul att läsa om ditt bygge. Det är mig som ersson skrev om i sitt senaste inlägg. Jag håller som sagt på att återuppliva en AC-coupé och slutresultatet kommer ha liknande recept som det du byggt ihop! Så moddat det går med samtida medel och Fiatgrejer men ändå en orginallook på bilen. Kul att se att det finns fler som tänker lika! :-)

                  Jag har dock "lite" kvar att göra på min bil. Har fått den blästrad och har påbörjat omfattande uppsvetsning. Är ett ganska stort jobb då 11 ägare och 2 tidigare fuskrenoveringar satt sina spår. Menmen, suget efter att få köra bilen när den är klar är fortfarande stort nog för att driva arbetet frammåt.

                  Tack Per för tipset om fiatklubben, det här känns mer rätt än FCC.
                  Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                  Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                  Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                  Comment


                  • #84
                    Hej Nislan välkommen hit,
                    Kul med fler som renoverar äldre Fiatbilar. Twincamen har ju riktigt rolig och det rör på sig rätt bra med låg vikt. Jag har ju en bit kvar med innan bilen är "klar", men det kändes rätt bra att få igång den och få den genom besiktning, alla olyckskorpar som sa att den där bilen hamnnar på blocket i bananlådor fick fel
                    Släng upp en projektsida så man kan få lite inspiration här i höstmörkret-vart tog solen vägen?

                    Comment


                    • #85
                      Kan det ha varit sista turen 2009?
                      Attached Files

                      Comment


                      • #86
                        Det hoppas jag, mkt snyggt! Kromet ser bra ut.. Skokloster 1a maj?
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #87
                          He, he inget vatten kommer in i denna bil så mycket vax, olja och underredsmassa den har fått-kassaskåpsäker (kanske). Jag kommer till Skokloster, men om bilen kommer dit vette fåglarna, det är ju så sjukt hög standard (va fan det nu är?) så jag måste få till en ok lack samt att jag måste få till stuket på bilen, nu är den för hög bak och påmminer om en pimpad 142 med en kvast Wonderbaum i backspegeln
                          Last edited by stooges; 27 November 2009, 21:33.

                          Comment


                          • #88
                            Nu är det vår, bilen hostade igång efter lite om men, men till slut gick den som vanligt

                            Comment


                            • #89
                              kalas! grattis

                              nu e det vår.. solen sken i Stockholm idag.. var verkligen vårkänsla!
                              och du... självklart ska du till Skokloster nu i Maj
                              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                              Mina Bilar.. Past & Present!

                              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                              Comment


                              • #90
                                Tackar, jag kommer till Skokloster, men risk finns att bilen hamnar på fulparkeringen för det blir nog 940, men nästa år kanske

                                Comment

                                Working...
                                X