Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Varför kan du inte köra?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #92
      Men, den hade ju startat...
      Mr Ersson
      124 Spider -74

      Comment


      • #93
        Är inte nöjd med stuket på den än, dvs den är för hög där bak och hjulen för långt in, finishen bryr jag mig inte så mycket om, men stuket måste vara rätt. Appropå rätt stuk är det nån som har tips på märke på däck (195/60/14), skall vara bra på asfalt, och kurvor, kommer knappast att köra i regn så det spelar inte så stor roll?
        Kommer mest att använda bilen för ren nöjeskörning på kurviga landsvägar och ev något banmöte skulle vara roligt.

        Comment


        • #94
          Nu är bilen sänkt bak och nya däck, var ute en sväng idag-vilken skillnad
          Attached Files

          Comment


          • #95
            ..och en bild bakifrån.
            Attached Files

            Comment


            • #96
              Ser bra ut, har du satt på spacers också?
              Mr Ersson
              124 Spider -74

              Comment


              • #97
                Ja, jag monterade 16mm spacers runt om.

                Comment


                • #98
                  Nördigheten finner ingen gräns! Min bror gick igenom min fars drös av gamla pennor och fann en som passade perfekt till min Fiat. Att det är en reklampenna för vaccin mot valpsjuka, hepatit, sjukdom orsakad av parvovirusinfektion och parainfluensa hos hund, gör ingenting
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Har startat upp vinterns projekt, nämnligen bli av med fyra nyanser av vitt samt att räta ut lite bulor och skavanker. Först räta jag ut en del konstigheter med draghammare och banka in lite missanpassningar med gummihammare. Därefter tvättades bilen noga med avfettning så att inte slippappren skulle klägga igen. Sen slipade jag ner lacken steg för steg från storlek 80 ner till 220 med hjälp av en ocillerande slipmaskin och slipkloss i bilens längdriktning. Därefter gjorde jag rent bilen med förtunning. Nu har jag lagt på spackel (Plastic Padding pp100).
                    Attached Files

                    Comment


                    • Det där kommer bli så snyggt! Blir det vitt igen? Alla fina bilar nuförtiden är ju vita
                      Christian

                      Kör nu:


                      I garaget:

                      Comment


                      • Originally posted by mirafiori
                        Det där kommer bli så snyggt! Blir det vitt igen? Alla fina bilar nuförtiden är ju vita
                        Japp, vitt igen, det blir enklast så och det passar bra med den röda inredningen.
                        Last edited by stooges; 12 October 2010, 20:13.

                        Comment


                        • Snö? Oväntat besök av fd häcklöpare? Nej, nej slipdamm
                          Attached Files

                          Comment


                          • Nu blir det ett vacket ekipage till nästa säsong!
                            Mr Ersson
                            124 Spider -74

                            Comment


                            • Originally posted by ersson
                              Nu blir det ett vacket ekipage till nästa säsong!
                              Hoppas det, med det är rätt träligt med slipning, två kvällar nu och endast 1/3 slipat. Förstår nu varför Alfa målade sina bilar direkt på skiten efter de hade tävlat förr i tiden

                              Comment


                              • Ännu en kväll i slipdammets tecken, det börjar bli lite segt, men katten tycks visst gilla det monotona ljudet av slipandet och tog igen sig en stund i skuffen
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X