Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by per
    Oj ända ute vid "hur Fullerö".. Saknar de uppländska vägarna svårt!
    Uppland har inte mycket kul, inga sjöar att bada i, inga berg att klättra på, men roliga vägar att köra skiten ur gamla Fiats det finns

    Comment


    • Originally posted by stooges
      inga sjöar att bada i ??
      Attached Files
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • Originally posted by pazzo
        algblomning

        Comment


        • Originally posted by stooges
          algblomning
          På asfalten då
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • Originally posted by pazzo
            På asfalten då
            Svårt att bada i utan badkruka
            Last edited by stooges; 10 June 2011, 21:07.

            Comment


            • Originally posted by stooges
              Uppland har inte mycket kul, inga sjöar att bada i, inga berg att klättra på, men roliga vägar att köra skiten ur gamla Fiats det finns
              Vad fan menar du? Det enda som inte finns i mängder är väl berg (men de finns iofs).

              Trodde vi körde Fiat för att det inte GÅR att köra skiten ur dem f.ö.? Då hade vi köpt Ford, Opel eller nåt annat. Så är det för mig iaf.

              Well, jag kan visa dig några riktigt grymma vägar nästa gång om du vill (midsommarhelgen)
              Last edited by per; 11 June 2011, 00:52.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by per
                Vad fan menar du? Det enda som inte finns i mängder är väl berg (men de finns iofs).

                Trodde vi körde Fiat för att det inte GÅR att köra skiten ur dem f.ö.? Då hade vi köpt Ford, Opel eller nåt annat. Så är det för mig iaf.

                Well, jag kan visa dig några riktigt grymma vägar nästa gång om du vill (midsommarhelgen)
                He, he kanske skulle försöka anordna någon slags geovetenskaplig/kultur/biltur i Uppland och besöka Upplands högsta berg på hela 118 meter över havet, vilket är ett sk klass 1 berg dvs inga större förkunskaper för bergsklättring behövs eller med andra ord flipp-flopp duger (se länk). Därefter kan vi svalka av oss i Siggeforasjön (Upplands enda badsjö, bara skoja ) som ligger ett stenkast därifrån. Vägen dit och därifrån kan vi göra krokig

                http://sverigestak.org/landskap/upl.shtml

                http://sverigestak.org/landskap/upl-image.html
                Last edited by stooges; 11 June 2011, 10:40.

                Comment


                • Originally posted by stooges
                  He, he kanske skulle försöka anordna någon slags geovetenskaplig/kultur/biltur i Uppland och besöka Upplands högsta berg på hela 118 meter över havet, vilket är ett sk klass 1 berg dvs inga större förkunskaper för bergsklättring behövs eller med andra ord flipp-flopp duger (se länk). Därefter kan vi svalka av oss i Siggeforasjön (Upplands enda badsjö, bara skoja ) som ligger ett stenkast därifrån. Vägen dit och därifrån kan vi göra krokig

                  http://sverigestak.org/landskap/upl.shtml

                  http://sverigestak.org/landskap/upl-image.html
                  Det låter som en kul ide! Jag hänger gärna på om det blir av framöver.
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • Originally posted by Ante
                    Det låter som en kul ide! Jag hänger gärna på om det blir av framöver.
                    Någon vardag, veckan före eller efter midsommar efter 17.00 bör funka för mig. Jag kan lägga upp en "blänkare" under träffar om fler är intresserad
                    Last edited by stooges; 11 June 2011, 13:27.

                    Comment


                    • På väg till Oppigårds bryggeri utanför Hedemora för en...hmmm....kopp kaffe hittade jag denna underbara vägskyltskombination för oss sugmotorsnördar
                      Attached Files

                      Comment


                      • Originally posted by stooges
                        På väg till Oppigårds bryggeri utanför Hedemora för en...hmmm....kopp kaffe hittade jag denna underbara vägskyltskombination för oss sugmotorsnördar
                        fantastisk!
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • Originally posted by stooges
                          He, he kanske skulle försöka anordna någon slags geovetenskaplig/kultur/biltur i Uppland och besöka Upplands högsta berg på hela 118 meter över havet, vilket är ett sk klass 1 berg dvs inga större förkunskaper för bergsklättring behövs eller med andra ord flipp-flopp duger (se länk). Därefter kan vi svalka av oss i Siggeforasjön (Upplands enda badsjö, bara skoja ) som ligger ett stenkast därifrån. Vägen dit och därifrån kan vi göra krokig

                          http://sverigestak.org/landskap/upl.shtml

                          http://sverigestak.org/landskap/upl-image.html
                          Offtopic: Har besökt berget nu. Dåligt med Alpin känsla och inga serpentinvägar tyvärr. Rätt mycket grusväg också. Fast nu har jag officiellt varit på Upplands högst berg iaf
                          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                          Comment


                          • Originally posted by Ante
                            Offtopic: Har besökt berget nu. Dåligt med Alpin känsla och inga serpentinvägar tyvärr. Rätt mycket grusväg också. Fast nu har jag officiellt varit på Upplands högst berg iaf
                            Ha, ha kul . Jag var där för typ 10 år sedan när de invigde berget som Upplands högsta, tidigare var det ett berg i närheten som var klassat som det högsta men efter en ny mätning så fann man att Upplandsberget var det högsta.
                            Det var en rätt surrealistisk upplevelse när en professor i geologi höll ett långt tal om bergets uppkomst och historia samtidigt som man själv hade lite svårt att förstå att det verkligen var ett berg man hade bestigit.

                            PS En annan liten kul utflykt man kan göra om man är intresserad av natur är en tripp till Myggstenen (se länk) 2-3 mil norr om Uppsala, den är faktiskt rätt häftig, dock grusväg en bit.

                            http://kartor.uppsala.se/scripts/hsr...eckning=SKU012

                            Comment


                            • Titta vilka fina bilar det kan dölja sig i ett gammalt Kvartettspel för tio spänn
                              Attached Files

                              Comment


                              • Originally posted by stooges
                                Titta vilka fina bilar det kan dölja sig i ett gammalt Kvartettspel för tio spänn
                                Coolt. Extra spännande att det står Alfa 33 QV på bilden med en Alfasud. Den omnämnda 33an finns dock på packens framsida.
                                Alfa-Romeo 156 2.5 V6 -03
                                Alfa-Romeo 166 2.5 V6 -00
                                Alfa-Romeo Sprint QV -88

                                Comment

                                Working...
                                X