Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by finnland
    Coolt. Extra spännande att det står Alfa 33 QV på bilden med en Alfasud. Den omnämnda 33an finns dock på packens framsida.
    Ha, ha korrekturläsaren var nog ingen petrolhead

    Comment


    • Rosersberg 2011
      Attached Files

      Comment


      • ...en till.
        Attached Files

        Comment


        • ..en till omringad av andra 124or.
          Attached Files

          Comment


          • Who's the Daddy.. Snyggt! Bra väder blev det med ja..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Gött, väldigt fint!
              ...omringad av spiders, ...var det någon mer coupé där?
              Fiat 124 sport coupé 1975
              Tidigare bilar:
              Fiat 124 SC 1973
              Fiat 850 special 1971
              Alfa 164 TS 1990
              Alfa 33 1.5 SL 1984
              Alfa 33 1.7 QV 1987

              Comment


              • Originally posted by arnexter
                Gött, väldigt fint!
                ...omringad av spiders, ...var det någon mer coupé där?
                Nä, denna gång var den ensam tror jag, det var så många bilar där så man hade inte full koll. Det var visst närmare 700 bilar, riktigt kul

                Comment


                • Sista kortet taget av min polare från min Fiat innan hans Canon EOS 1D Mark IV mosades av en Maserati Quattroporte Sport GT S
                  Attached Files

                  Comment


                  • Nice! Den där slöhäcken i köksplåt framför.. Körde ni väl om sen?
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Originally posted by per
                      Nice! Den där slöhäcken i köksplåt framför.. Körde ni väl om sen?
                      Det var meningen, men helt plötsligt sa det bara "Poff" och så försvann han till år 1955
                      .................................................. .............................................nääää ääääääää bara skoja, självklart körde jag om honom med ett grymt bredpall och slängde mig in precis framför honom samtidigt som jag drog i 3:an med världens grussprut över hans front, vilket jag sket i. Han hade ju inte ens lackat bilskrället
                      Last edited by stooges; 9 September 2011, 17:36.

                      Comment


                      • Haha rockenroll.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Nu är det höst.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Apropå tobaksnostalgi. Här är ett askfat köpt på Tradera för några år sedan, om man tittar noga i mitten av askfatet ser man "FIAT" diskret stämplat i glaset.
                            Köpte det av någon vid namn Tore som fick det när han pensionerade sig som återförsäljare hos Fiat eller om det var så att han hade jobbat som återförsäljare åt Fiat i X antal år. Har för mig att Tore kom från norrland, kanske någon här som vet vem det är?
                            Attached Files
                            Last edited by stooges; 29 October 2011, 13:06.

                            Comment


                            • Tjoho, besiktad och klar, 2 år till nästa gång. I och för sig så börjar jag gilla och åka till besiktningen. Han som kollade igenom bilen var riktigt trevlig och funderade själv lite på att köpa en 124:a och brukar åka till Skokloster varje 1:a maj.

                              När bilen var upphissad kom det sedan fram en som höll på att besikta sin Saab som gillade bilen skarpt. Hon såg direkt att det var en Fiat vilket inte direkt alla gör. Sedan berättade hon att hennes far också har en Fiat men den är inte lika sportig tyckte hon, men dock rätt gammal. Jag undrade då hur gammal den var och hon svarade att den var från 1927

                              Comment


                              • Originally posted by stooges
                                Tjoho, besiktad och klar, 2 år till nästa gång. I och för sig så börjar jag gilla och åka till besiktningen. Han som kollade igenom bilen var riktigt trevlig och funderade själv lite på att köpa en 124:a och brukar åka till Skokloster varje 1:a maj.

                                När bilen var upphissad kom det sedan fram en som höll på att besikta sin Saab som gillade bilen skarpt. Hon såg direkt att det var en Fiat vilket inte direkt alla gör. Sedan berättade hon att hennes far också har en Fiat men den är inte lika sportig tyckte hon, men dock rätt gammal. Jag undrade då hur gammal den var och hon svarade att den var från 1927
                                Gratulerar!

                                Comment

                                Working...
                                X