Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 sc -73

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tack, nu är tid fixad till verkstaden

    Comment


    • #62
      Ja så där ja, nu är det bara att flickvännen drar bilen 500 meter till verkstaden med BMW. Allt klart, bromsarna tar i alla fall lite så det är nog lugnt. Hjulbultarna är lite korta men vad kan hända det är ju bara 500 meter.
      Attached Files

      Comment


      • #63
        Jo, kör ALDRIG med för korta hjulbultar
        Attached Files

        Comment


        • #64
          Fan vad tungt! Hoppas att det inte blev så mycket skador!

          Comment


          • #65
            Det är lugnt, lite plåtskada längs ner i hjulhuset, men det går att fixa resten såg ut att ha klarat sig bra. Men man blev lätt irriterad när man såg ena hjulet fara iväg, just i det ögonblicket ville man bara gå hem och sova

            Comment


            • #66
              Fy fn.. va surt att dessa saker händer bara för att man kanske blir lite ivrig när man börjar se slutet.
              Lycka till och hoppas att skadorna vart minimala.
              www.strigin.se

              Comment


              • #67
                Eftersom lacken är ruskigt dålig och karossen lite småbulig så spelar det inte så stor roll, i och för sig blev den ju inte bättre av det här. Men bara jag får bilen att gå bra i år så får jag ta itu med lacken och karossen nästa år. Nu står den i alla fall på Autokinito så mitt nya motto är:
                Busbil i år. Finbil nästa år

                Comment


                • #68
                  Då var det du som stod mitt i korsningen vid sibylla här om dagen....

                  Comment


                  • #69
                    Ha, ha, exakt det var jag . Så nära men ändå så långt ifrån Autokinito. Jag och hjul/däck är som vatten och eld har haft 3 punkteringar på 4 månader. I påskas när jag hade min senaste punktering så brast vägbanken på motsatt sida när bilen (BMW) stod på domkraften. Tjoff så hade man en fet buckla på dörren när domkraften pressades in i sidan. Helt sjukt med detta bara några dagar senare. Jag får nog kränga allt jag har som rullar och köpa mig ett par schyssta skor

                    Comment


                    • #70
                      16 April skrev jag att jag hade 3 punkteringar på 4 månader nu har jag en till. En fet skruv höger bak, vad är sannolikheten på det?

                      Comment


                      • #71
                        låter som en förbanellse.. punka-gudarna är upprörda med dig?
                        Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                        Comment


                        • #72
                          Ja, så kan det faktiskt vara. Får ta och lyssna på Punk(a)-gudarna Stooges så blir jag nog förlåten för mina synder, vad det nu kan vara? Kanske har lyssnat på nån skitmusik av misstag

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by stooges
                            16 April skrev jag att jag hade 3 punkteringar på 4 månader nu har jag en till. En fet skruv höger bak, vad är sannolikheten på det?
                            3 punka på 4 månader??? trodde inte det kunde gå...

                            hur e det annars
                            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                            Mina Bilar.. Past & Present!

                            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                            Comment


                            • #74
                              Jo tack det är bara bra. Alla däck hela, nä nu ljög jag fick ju punka på cykeln i helgen. Bilen är kvar på verkstan så ingen Fiat för mig. Blir till att gå

                              Comment


                              • #75
                                Försökte besikta bilen idag, det blev tvärnit. Nja så farligt var det inte men vevhusventilation som går upp i ett separat filter var ajabaja, om bilen var tidigare än -69 var det ok men för mig blir det ombesiktning. Annars var det en trevlig besiktning, när besiktningsmannen öppnade huven kom det raskt 5 besiktningsmän till för att spana in webrarna.

                                Comment

                                Working...
                                X