Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stylingdelsfrågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stylingdelsfrågor

    Är lite sugen på att uppgradera coupen lite till våren.

    Så jag funderar på sådana där LED bakljus, någon som har erfarenhet av dem?
    Lagliga?
    bara sett sådana på någon tysk sida någon som vet någon annan stans?

    Sen så har jag fundering på att köpa fäste ifrån auto DS och sätta laddtrycksmätaren där istället för orginal platsen för klockan.
    Någon som vet något om den a stolpe hållaren?
    Går det att skarva vakuum slangar på ett nästan vettigt sätt om den skulle vara för kort?
    någon som vet någon mer mätare än laddtryck och volt? om man skulle ha en med tre på
    Går det att få tag på orginal klockan? inte hittat något på e bay eller så. vad för artikelnummer så kan man ju maila fiat och fråga
    Last edited by mcpot; 9 November 2008, 13:06.
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

  • #2
    jag har bytt klockan mot laddtrycksmätare...behövde inga fästen där inte, bara att byta
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Emilio t.ex har led-ljusen, funkar fint.
      Tryckslangen kan skarvas med en bit vanlig liten gummi/vakuumslang.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by TurboNimitz
        jag har bytt klockan mot laddtrycksmätare...behövde inga fästen där inte, bara att byta
        klockan är bytt mot laddtrycksmätare men skulle vilja ha tag i en orginal klocka och klämma tillbaka sen skaffa en hållare till a stolpen som jag ska ha in laddtryck, sen kanske volt och något mer som jag är nyfiken på om någon har förslag till vad eller så blir det en med hållare ifrån auto ds om någon vet om de är okej i passform och så?
        Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
        "With great power comes great responsibility"

        Comment


        • #5
          Jag kör på en hållare från autoDS i a-stolpen och den är snygg och har OK passform. Min var inte helt 100% rak men den sitter bra ändå och kollar man inte så noga så märker man inget.

          Om du inte har voltmätare så kan du sätta dit den annars är oljetemp av intresse.
          Attached Files
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            så sitter min i. Sorry för mobilbilder, dålig kvalité.
            Attached Files
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              har oljetemp och olje tryck orginal så jag är tänkt på:
              laddtryck
              spänning

              men vad ska man ha på den tredje är frågan, vill ha något vettigt som man inte redan har.

              om jag inte hittar en tredje så blir det bara en med laddtryck
              Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
              "With great power comes great responsibility"

              Comment


              • #8
                Originally posted by mcpot
                har oljetemp och olje tryck orginal så jag är tänkt på:
                laddtryck
                spänning

                men vad ska man ha på den tredje är frågan, vill ha något vettigt som man inte redan har.

                om jag inte hittar en tredje så blir det bara en med laddtryck
                Tredje kan vara bredbandslambda. Jag hade gett upp volt för oljetemp mätare
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Originally posted by 84jr0
                  Tredje kan vara bredbandslambda. Jag hade gett upp volt för oljetemp mätare
                  Ja volt mätaren är ju lite så där intressant olje temp vore kul

                  Var i från snode du ström och var drog du slangen när du kopplade in din laddtrycks mätare ?
                  Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                  Fiat Coupe 20v turbo +
                  Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Zetta
                    Ja volt mätaren är ju lite så där intressant olje temp vore kul

                    Var i från snode du ström och var drog du slangen när du kopplade in din laddtrycks mätare ?
                    Ljusreglaget för instrumentpanelen då kan man reglera ljusstyrkan på mätaren också

                    EDIT: Kolla på denna: http://www.orle.se/index.php?id=23
                    Last edited by 84jr0; 9 November 2008, 17:27.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Bränsletrycksmätare!
                      Turbo é livet

                      Torx måste vara djävulens påfund...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by 84jr0
                        Tredje kan vara bredbandslambda. Jag hade gett upp volt för oljetemp mätare
                        oljetemp har jag ju orginal så det ser jag som onödigt med dubbla mätare :P

                        vad är det bredbandslamdba mäter? är lite grön under huven med mer tekniska saker.

                        Svårt att sätta in bränsletrycksmätare?
                        Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                        "With great power comes great responsibility"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mcpot
                          oljetemp har jag ju orginal så det ser jag som onödigt med dubbla mätare :P

                          vad är det bredbandslamdba mäter? är lite grön under huven med mer tekniska saker.

                          Svårt att sätta in bränsletrycksmätare?
                          Jag har ingen oljetemp just därför jag pratar om det.

                          Bredbandslambda mäter luft/bränsle blandning vilket är bra att veta om du trimmar så att motorn inte går för fett eller för magert.

                          Bränsletrycktmätaren är lite speciell, vet inte om det finns något sätt att koppla trycksensorn i motorrummet så slipper man dra in en bränsleledning in till a-stolpen vilket är farligt.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by 84jr0
                            Jag har ingen oljetemp just därför jag pratar om det.

                            Bredbandslambda mäter luft/bränsle blandning vilket är bra att veta om du trimmar så att motorn inte går för fett eller för magert.

                            Bränsletrycktmätaren är lite speciell, vet inte om det finns något sätt att koppla trycksensorn i motorrummet så slipper man dra in en bränsleledning in till a-stolpen vilket är farligt.
                            Finns elektriska att köpa. Kopplar in den på btr:en (om du har ställbar iallafall). Borde gå att trixa dit på orginalen också men det är inget jag gjort iallafall.

                            Var väldigt glad att jag hade min mätare när jag råkade ut för att btr:en sprack förra året.
                            Last edited by hellfire; 10 November 2008, 15:25.
                            Turbo é livet

                            Torx måste vara djävulens påfund...

                            Comment


                            • #15
                              De här tre hade jag satsat på: Avgastemp - bredbandslambda - laddtryck
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment

                              Working...
                              X