Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ritmo 75CL -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det är lite dåligt med betamotorer.Jag har en 2 l ståendes som ska i HPe:n så småningom.Just nu sitter det en lågmilad 1600 eller om det var 1800 i den.Den Kanske jag skulle kunna undvara.Men som sagt den sitter i bilen och det dröjer nog ett tag innan jag ska börja fixa med den.Har en Alfasud som jag tänkt vara färdig med till Eskilstunamarknaden sent i sommar.Men efter det så ska det inte vara ngt problem.

    F-låt ess-o om vi kapar din tråd / Mats






    Originally posted by captain
    Funderade på att köpa en silvermet. i Stockholm förra våren och var på väg flera gånger, hämtade ju cabben där, men så blev det inte. Hittade annonsen idag som jag skrivit ut och kollade upp den..SKROTAD!! Skit också!! Du Mats..du har inte en motor över till en Beta? Min sitter som den vore svetsad...
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #32
      Jo, jag har testat både diesel och cola, diverse häxkurer och voodoo...men den sitter! Tror inte att det blir motor av den igen!! Betan står ju inte på tur i garaget precis men man måste ju jaga delar hela tiden så man har att jobba med när det väl e dax!

      Comment


      • #33
        Diesel och låt stå i 2-3 veckor. Klassiker.

        Comment


        • #34
          fick hem lådan från 83an, vissa avvikelser i utseendet på lådan. Det visuella var ju iof inget att bry sig om, dock var "ingångarna" för drivaxlarna helt annorlunda så det sket sig kapitalt.

          Blev slutligen så less att jag delade båda lådorna, skiftade backdrevet och satte ihop original-lådan och stoppade i den i bilen tillsammans med fräschare koppling, tryckplatta och urtrampningslager.
          Spänd av förväntan satte jag mig i och skulle växla....fanns inte ett jävla läge i lådan... Så nu ska biljäveln bort. Nån intresserad?
          Går klockrent i alla bemärkelser, dock tarvas en ny vxl-låda. Kanske nån entusiast har på hylla och vill stoppa i?
          FIAT: Först I Alla Tävlingar

          Comment


          • #35
            Very beautiful 75
            www.evoluzionedellaspecie.com

            Comment


            • #36
              Good evening,

              I have the same 75CL in this nice green color to be restored.
              Found on Ebay 3 years ago for Euro 281....
              It was on the road only from 1980 - 1984.

              https://www.flickr.com/photos/ahellm...57629973911863

              Click image for larger version

Name:	7146447845_08457e768d_z.jpg
Views:	1
Size:	259.0 KB
ID:	251558

              Comment

              Working...
              X