Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ritmo 75CL -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu var lådan beställd, håller tummarna för att den ska passa.
    Ringde en fiat-verkstad förut för att se om dom hade nån aning, men meken där trodde inte ens att backläget låg på samma ställe på spaken som på min 80ia.
    Ni verkar däremot så rörande överens att jag tar den chansen, har fått felaktig info från verkstäder ett antal gånger förr så det här forumet känns bra mycket mer tillförlitligt.
    FIAT: Först I Alla Tävlingar

    Comment


    • #17
      jo, den är en klassiker :-D
      FIAT: Först I Alla Tävlingar

      Comment


      • #18
        Hejsan.
        Samma lika färg som jag hade på min första ritmo sen vart det en blå. men kul att det sitter orginal fälgar på den.

        Comment


        • #19
          Hej !
          Skoj att du behöll den.Jag ringde på den första gången den var ute på blocket i somras men jag backade ur då jag hade en annan Ritmo på g lite närmare Kristinehamn,men fick backa ur där också .Jag har varit på G att ringa flera gånger till dig när jag såg annonsen sist på blocket. Men renovering av uthus har tagit på ekonomi och tid.Jätteroligt att du gör iordning den nu.Jag har en ny vattenpump liggandes om du skulle behöva det någon gång i framtiden.Vet även om lite andra delar om det är så.Hoppas lådan passar.Det jag lärt mig om Italienska bilar är att vanligt verkstadsfolk och reservdelsfirmor har ingen vidare koll på dessa.Däremot entusiasterna brukar ha stenkoll. Lycka till och lägg ut lite bilder på operationen med lådan. Mvh Mats
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #20
            mer bilder

            väldigt upphetsande instrumentering... väldig "gammel-saab" känsla över pedalernas placering jämfört med ratten också. Man får inte vara en främling för att sitta lite på sniskan
            Attached Files
            FIAT: Först I Alla Tävlingar

            Comment


            • #21
              mer bilder

              gillar cigg-fläkten som farbrorn innan mig satte in då kupéfläkten gick sönder..
              Attached Files
              FIAT: Först I Alla Tävlingar

              Comment


              • #22
                mer bilder

                förvånansvärt sköna stolar för att vara original och småbil.
                däremot något defekta :-/
                Attached Files
                FIAT: Först I Alla Tävlingar

                Comment


                • #23
                  Känner igen mig där, på min hade föregående ägare (någon av de 17) monterat en sådan där gammaldags skidbindning som man reglerade luftspjällen med, då orginal manövrering pajat

                  /
                  H

                  Comment


                  • #24
                    Det är ju den ja
                    Va oxå sugen som fanken när jag sett annonsen.

                    Härlig modell, du gör rätt som har kvar den tycker jag.

                    Visa gärna mer bilder.

                    MVH/

                    Comment


                    • #25
                      underbar bil!

                      en klassiker.. tyckte att den förlorade lite när den fick en "facelift" 83. (även om jag sitter med 2 st) *asgarv*

                      en sak som jag tyckte var häftigt när jag var liten var digitalklockan som i mörkret syndes hur långt som helst!
                      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                      Mina Bilar.. Past & Present!

                      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                      Comment


                      • #26
                        Har också varit på G att ringa dej men det är ju lite för långt..! Har faft en -80 två -84r plus nuvarande cabbe från -84. Växellådan passar garanterat, har själv bytt en gång. En riktig raritet!!

                        Comment


                        • #27
                          Äsch då,det kan inte bli för långt för att titta på en Ritmo;-)
                          Det värsta är att jag var uppe i Ånge i sommras och tittade på en Lancia beta Coupe,och halvägs hem så slog det mig att Ritmon inte var så lång ifrån där jag hade varit.Då var jag trött på mig själv ett tag. :-)Hade iallafall åkt 50 mil enkel resa. / Mats




                          Originally posted by captain
                          Har också varit på G att ringa dej men det är ju lite för långt..! Har faft en -80 två -84r plus nuvarande cabbe från -84. Växellådan passar garanterat, har själv bytt en gång. En riktig raritet!!
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • #28
                            Funderade på att köpa en silvermet. i Stockholm förra våren och var på väg flera gånger, hämtade ju cabben där, men så blev det inte. Hittade annonsen idag som jag skrivit ut och kollade upp den..SKROTAD!! Skit också!! Du Mats..du har inte en motor över till en Beta? Min sitter som den vore svetsad...

                            Comment


                            • #29
                              Häll coca cola i cylindrarna.. Gammalt bonnknep?
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                ...diesel ett annat men ej lika gott

                                Comment

                                Working...
                                X