Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurad på pengar på ebay - vad göra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by 84jr0
    €190 = dryga 2000 SEK
    Ooo... det var som..! Begagnad? till 5cyl?
    Varför byta? Kan jag hjälpa dej?

    Föresten vad gick frakten på?
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #32
      Originally posted by Czappa
      Ooo... det var som..! Begagnad? till 5cyl?
      Varför byta? Kan jag hjälpa dej?

      Föresten vad gick frakten på?
      Vad menar du, är det för mycket eller för lite och ja det är till 5 cyl.

      Byter gör jag för att jag saknar skvalpskydd i min nuvarande tråg. Frakten gick väl på €15 om jag minns rätt.

      Om du kan hjälpa mig så är jag öppen för förslag.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #33
        Originally posted by 84jr0
        Vad menar du, är det för mycket eller för lite och ja det är till 5 cyl.

        Byter gör jag för att jag saknar skvalpskydd i min nuvarande tråg. Frakten gick väl på €15 om jag minns rätt.

        Om du kan hjälpa mig så är jag öppen för förslag.
        För det första så tror jag det inte går att få iväg något i den storleken/vikt från tyskland och hit för €15. För det andra tycker jag den var dyr.
        Ska kolla om jag har nåt på jobbet som kan hjälpa dej. Hör av mej imånn!
        Last edited by Czappa; 8 January 2009, 22:09.
        Fiat 500
        Fordson Super Dexta -64
        Kawasaki Z1A
        Kawasak GPz1100A2
        Suzuki Grand Vitara -11
        Suzuki T500R

        Comment


        • #34
          Originally posted by Czappa
          För det första så tror jag det inte går att få iväg något i den storleken/vikt från tyskland och hit för €15. För det andra tycker jag det var dyrt.
          Ska kolla om jag har nåt på jobbet som kan hjälpa dej. Hör av mej imånn!
          Jag frågade vad frakten gick på och var beredd att betala så jag har gjort rätt för mig.

          Ett spräckt/trasigt tråg till 20vt coupe duger bara skvalpskyddet är OK! Så allt är av intresse!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #35
            Frakt från Tyskland till Sverige är billigt. Stor skillnad mot vad det kostar att skicka från Sverige till Tyskland. 15€ låter inte alls orimligt. Jag tror jag aldrig betalt mer än 30€, och då har det ibland varit saker som vägt 20 kg och varit ganska skrymmande.
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #36
              Almir: Vad sa säljaren då du hota med polis?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #37
                Originally posted by Freddan72
                Almir: Vad sa säljaren då du hota med polis?
                Han svarade inte sist när jag sa att jag anmäler till ebay. Ska nog skriva att detta går till tysk polis också.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #38
                  Har du hittat namn o adress?

                  Comment


                  • #39
                    Kollade upp på jobbet och den sumpen vi hade åkte med metallskroten. Så, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem.
                    Fiat 500
                    Fordson Super Dexta -64
                    Kawasaki Z1A
                    Kawasak GPz1100A2
                    Suzuki Grand Vitara -11
                    Suzuki T500R

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Czappa
                      Kollade upp på jobbet och den sumpen vi hade åkte med metallskroten. Så, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem.
                      Det var synd!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #41
                        Har du bilen parkerad och tråget avmonterat? Det måste rimligen gå att göra ett nytt skvalpskydd till den. Vi har bilder från tysken så om du kommer förbi kan vi titta på det.
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment


                        • #42
                          Har en extra motor du kan få låna tråget från några dagar.
                          Bara att slå en signal Almir.
                          Click here to visit Raceitaly
                          ______________
                          Fiat Coupe 20VT Plus -99
                          Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                          Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                          Acura Legend 3,2l V6 -91
                          SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                          "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                          Murphy´s law.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by viksson
                            Har en extra motor du kan få låna tråget från några dagar.
                            Bara att slå en signal Almir.
                            Jag har fullt upp just nu men hör av mig en dag så lånar jag tråget mer än gärna för att kopiera skvalpskyddet.

                            TurboB > Nej bilen är inte demonterad som tur är
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #44
                              Har du hittat??
                              Originally posted by 84jr0
                              Jag har namn och tror att jag även har en adress. Ska rota mer i mailet.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by jgs
                                Har du hittat??
                                Ärligt talat har jag knappt varit hemma senaste tiden och när jag väl är hemma har jag annat för mig så att jag har ej hunnit rota bland mina mail.

                                Snart så
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X