Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurad på pengar på ebay - vad göra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by pazzo
    Ja skrev på engelska, gick bra men efter kvittens samt lite annat tjafs tog de ett par månader har jag för mig.

    Då hade de dragit av egna omkostnader mm.

    Gillar inte deras metoder som även inbegriper andra suspekta finansierings alternativ!
    När jag försöker så säger det att jag måste ta det via tyska ebay. Därefter säger de att auktionen är över sen 60 dagar tillbaka och att man inte kan göra mycket.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      Ska se om jag hittar mitt ärende.
      Men de måste gå att anmäla bedrägeri!
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Originally posted by pazzo
        Ska se om jag hittar mitt ärende.
        Men de måste gå att anmäla bedrägeri!
        Polisanmäla bör väl gå om inget annat... Känns surt att bara låta det vara även om jag inte kan få tillbaka mina pengar!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          eBay tog ansvar när jag hade problem med en säljare men som sagt de tog tid!
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            Har du namn på säljare? Då kan du polisanmäla honom.Polisen i Tyskland ser lite hårdare på bedragare än i Sverige.

            Comment


            • #21
              Originally posted by jgs
              Har du namn på säljare? Då kan du polisanmäla honom.Polisen i Tyskland ser lite hårdare på bedragare än i Sverige.
              Jag har namn och tror att jag även har en adress. Ska rota mer i mailet.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #22
                Verkar som om det är kört nu! Man har max 60 dagar på sig att agera efter det så är det bara att bita i det sura äpplet!

                Försöker kontakta ebay men de vill ha item nr, anger jag det så hittar programet inte auktionen

                Kan inte ens lämna negativ feedback till säljaren!

                Däremot har jag kontaktat min bank så får vi se om de kan kräva tillbaka pengar eller nått vilket är lite långsökt men värt att testa. I värsta fall får jag anmäla till tyska polisen.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Ja du,någon gång är du i Tyskland så kan man ringa på dörren. Men testa att polisanmäla honom.
                  Originally posted by 84jr0
                  Jag har namn och tror att jag även har en adress. Ska rota mer i mailet.

                  Comment


                  • #24
                    Fick svar från banken att det inte kan göra något åt det hela. Ända som är kvar är att polisanmäla i Tyskland.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      använd alltid paypal.
                      Har själv blivit blåst trotts paypal iof men det är en stor fördel iaf.

                      MVH/

                      Comment


                      • #26
                        Ingen tröst i detta fall, men om man betalar med kreditkort för en vara som konsument och säljaren inte levererar så kan man begära att kortutfärdaren täcker skadan.

                        Följer av konsumentkreditlagstiftningen.

                        I detta fall hade jag gjort en tysk polisanmälan på säljarens hemort. Aldrig i h-vete att jag låtit ngn blåsa mig om jag så skulle jaga dem över jorden...

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tempra33
                          Ingen tröst i detta fall, men om man betalar med kreditkort för en vara som konsument och säljaren inte levererar så kan man begära att kortutfärdaren täcker skadan.

                          Följer av konsumentkreditlagstiftningen.

                          I detta fall hade jag gjort en tysk polisanmälan på säljarens hemort. Aldrig i h-vete att jag låtit ngn blåsa mig om jag så skulle jaga dem över jorden...
                          Har kontaktat konsumentverket få se om de kan hjälpa mig. Problemet är att jag inte kan tyska för att kunna göra en anmälan till polisen. Min kusin som hjälpt mig med tyska är bosatt i Schweiz och han är inte insatt i hur det funkar i Tyskland.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #28
                            Möjligen kan du få råd av tyska ambassaden i Sthlm eller den svenska i Berlin om hur proceduren går till i Duskland?

                            Om det hade varit här i Svedala hade du fått inleda en civilprocess för att få en dom på att snubben är skyldig dig $$$, sedan gått med denna dom till fogden och begärt att de ska driva in skulden. Tyvärr kan det vara så att det är en notorisk slarver som inte ha några egendomar officiellt som går att driva in.

                            Comment


                            • #29
                              Får man fråga om hur mycket pengar det rör sej om?
                              Last edited by Czappa; 8 January 2009, 20:45.
                              Fiat 500
                              Fordson Super Dexta -64
                              Kawasaki Z1A
                              Kawasak GPz1100A2
                              Suzuki Grand Vitara -11
                              Suzuki T500R

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Czappa
                                Får man fråga om hur mycket pengar det rör sej om?
                                €190 = dryga 2000 SEK
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X