Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Svarten (ex-Snåljåp II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så sant! Den är grym den..

    Blankt papper! En fin julklapp. Besiktingsmannen var impad.. "inte mkt fel på den här du!"
    Attached Files
    Last edited by per; 25 December 2008, 00:08.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Grattis! blir bra med de där kapslarna

      Comment


      • #18
        Grattis! Vad är det som är så dåligt med lacken? Kan ju va svårt att fota men på bild ser den ju jättefin ut! Instämmer om navkapslarna, ser snyggt och sobert ut.
        Christian

        Kör nu:


        I garaget:

        Comment


        • #19
          Vilken snygging det blir!

          Blir allt lite avis.....

          Eh,så då har däcken hängt med i 6000mil också?
          Verkar blivit vårdnadstvist om Punton...ingen tog ansvar.

          Borde anmäla dem för Puntomisshandel!
          :-)

          BTW:
          God jul och ett gott nytt år till alla här !

          //C
          Last edited by callep; 23 December 2008, 14:26.

          Comment


          • #20
            Punto tackar för allt beröm! Ja snacka om misshandel. Men nu är det slut med det. God jul!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Vad snygg den blev.

              Dina fd temprafälgar är på nu och det ser bra ut.

              Den knackar när den är kall undrar vad det kanbero på,får kanske byta olja även om den sr bra ut.

              framrutebyte gjorde gott inget vatten på golvet längre.

              god jul o gott nytt till alla fiatvänner

              Comment


              • #22
                Det har jag med.. lite knack. Undrar om jag har hydrauliska ventillyftare (som du) men det tror jag inte? Byt till bra helsyntet så kanske det försvinner. Jag har iaf mindre knack nu efter oljebytet.

                Släng upp en bild på kärran med hjulen!

                Originally posted by mirafiori
                Vad är det som är så dåligt med lacken? Kan ju va svårt att fota men på bild ser den ju jättefin ut!
                Den är flammig o matt i skiftande fält.. På nära håll är färgen liksom blekt på djupet på några ställen. Ser ok ut på långt håll dock!
                Last edited by per; 25 December 2008, 00:02.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Idag har jag (efter starka misstankar) kollat upp mina nymonterade Iridium-stift. Ja de var ju fel. Mekonomens fel. Fel stift med fel gap, 0.7 mot 0.9mm. Tyckte väl bilen blev lite slöare! Mer bensin går det åt likaså.
                  Har annars bytt till Osrams superduper H7-lampor i helljusen (såväl som i halvljuset), återkommer med rapport.
                  Last edited by per; 28 December 2008, 01:50.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Sänkfjädrarna, märke KAW.
                    Attached Files
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      Min 75:a knackar när den är kall sen ca 1 år tillbaka.
                      Misstänker ngn igensatt hydralisk lyftare.Men så länge det slutar efter ngn minut så kör jag.Inte motiverat att börja riva.
                      Provat helsyntet och hjälpte ingenting.
                      Nu kör jag på Mobil 1 halvsyntet 10/40 sen ett år.

                      Rosten tar den nog före innan något händer med motorn iallafall...
                      Men lite irriterade är det allt.Speciellt alla gnällspikar som kommenterar.
                      Likadant var det när man åkte Ducati.Kommentaren brukade vara:
                      -Ska den verkligen låta sådär?

                      En italienare får allt väsnas lite!Tillhör kulturen.....:-)

                      Comment


                      • #26
                        En tanke slog mig, det måste ju gå att kapa på förbrukningen rejält om man uppdaterar på insug- och avgassidan?
                        Speciellt "moderna" bilars katalysatorer vet jag stryper ju enormt.

                        Då måste man ju även kunna påverka bränsleförbrukningen om man monterar en metallisk katalysator följt av ett avgassystem med fullflödesdämpare och böjar som INTE är tillplattade utan har samma dimension rakt igenom...

                        Jag menar att ta efter dom som jagar hästkrafter och vrid, kan väl inte vara helt fel, även om man kör med otrimmad motor?
                        Sen behöver man ju inte mer än 2,5" på en motor utan turbo som inte ska gå på konstant fullgas på bana, även om det är en större motor
                        Kan tänka mig att på motorer under 2 liter går nog ett 2"-system hem, bara det är bra dämpare och böjar.

                        (Hur mycket ett avgassystem flödar kan man räkna ut och tillverkarna brukar ha listor över hur mycket deras dämpare flödar)
                        Hade en Fiat 126 1975 med 903cc
                        En HD, någon jänk och lite skräp...

                        Comment


                        • #27
                          Tror det blir svårt att förbättra det som sitter original.. Dessa Puntos har t.ex. multipointinsprut och katten direkt efter grenröret. Resten av avgaset ser oxå bra ut utan knäckar el.dyl.
                          Sen är det mest turbomaskiner som vinner på mindre mottryck i avgassystemet, sugmaskiner kan förlora på det.

                          Nu har jag bytt till korrekta NGK Iridiumstift med korrekt gap och den går mkt bättre. Också bytt är däck (Michelin Alpin A3) som jag betalat för från början. Känns bra!
                          Nu ska stereo och kameravarnare (GPS) monteras.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Ja, hur en sån ser ut original har jag tyvärr inte sett, och du har helt rätt angående att det inte får vara FÖR öppet. Men dom flesta tillverkarna har ju INTE effekt i åtanke när dom hänger upp ett avgassystem
                            Hade en Fiat 126 1975 med 903cc
                            En HD, någon jänk och lite skräp...

                            Comment


                            • #29
                              Nä men förbrukning! Funderar på att öka stiftgapet till 1mm från 0.9, kan det hjälpa förbränningen?
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per
                                Nä men förbrukning! Funderar på att öka stiftgapet till 1mm från 0.9, kan det hjälpa förbränningen?
                                Förmodligen inte märkbart. Annars bör man undvika stift med flera sidoelektroder. Dessa kan "skymma" gnistan.
                                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                                Comment

                                Working...
                                X