Announcement

Collapse
No announcement yet.

500-spotting!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    http://www.youtube.com/watch?v=rh_YO4NyNJs&NR=1&fmt=18
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #17
      Crusing på Kungsgatan..
      Attached Files
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Prova en 500c
        Attached Files
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #19
          Trevlig lättkörd, kort men ok fjädring - litet baksäte funkar för kortare perioder/människor lite strulig stolsflytt vid entre dit.

          Skulle kunna tänka mig en Abarth lätt
          Attached Files
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            Efter nästan 2 veckor körandes runt Europa har vi endast sett 2 Abarths, en i Berlin och en på Autobahn.

            Ingen alls i Italien?
            -Peder Bäckman-
            2013 Fiat 500 Abarth US
            1,4l 16V MultiAir

            Comment


            • #21
              Samtidigt på Olivedalsgatan i Göteborg. En 595 Competizione.

              Click image for larger version

Name:	IMG_8616.jpg
Views:	1
Size:	135.0 KB
ID:	250689
              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #22
                Nice! Ägaren till Lasagnerian..?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Pederb View Post
                  Efter nästan 2 veckor körandes runt Europa har vi endast sett 2 Abarths, en i Berlin och en på Autobahn.

                  Ingen alls i Italien?
                  Nu när jag är hemma så kan jag säga att såg ett gäng runt Franska rivieran och i Schweiz
                  -Peder Bäckman-
                  2013 Fiat 500 Abarth US
                  1,4l 16V MultiAir

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by per View Post
                    Nice! Ägaren till Lasagnerian..?
                    Nope. Inte enligt honom själv (brukar luncha där). Säkert samma ägare som till Alfa 4C:n som står på samma plats.
                    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                    Comment


                    • #25
                      Vet inte om det gills men såg en 500X när jag skulle kolla saldo på mitt Shell kort
                      Click image for larger version

Name:	500x.JPG
Views:	1
Size:	82.8 KB
ID:	252223
                      Henrik
                      Fiat 500e -15
                      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                      Comment


                      • #26
                        I garaget där jag har Coupen står det vanligtvis bara en massa jänkare och en liten sportig mithubitsu (rätt stavat?) - så det är lite sådär småtråkigt. Men idag när jag tog ut den, så dra på trissor - där stod en 500, med skinninredning och riktigt läcker. Svart cabbe, tumme upp!
                        Kör just nu:
                        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                        Fiat Barchetta - 96
                        Fiat 127 1,05L - 77
                        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                        Comment


                        • #27
                          Igår påväg hem från sommarstugan mötte jag en Fiat 500, röd och låg på ett släp bakom en husbil. Denna var påväg söder ut på E22:an i jämnhöjd med Tindereds världshus, klockan var väl ungefär 12:45. Var det någon här?
                          och så har det även börjat cirkulera en röd Fiat 500 här i Söderköping av nyare modell. Är det någon här tro, hur som helst så lovar jag att blinka på dig nästa gång jag ser dig

                          Comment


                          • #28
                            Tycker att den här tråden stannat av lite... för nog finns det väl ganska många fina små 500 ute på vägarna.
                            Click image for larger version

Name:	500 träff.jpg
Views:	1
Size:	108.7 KB
ID:	252475
                            En liten träff på Ica-parkeringen för någon dag sedan.
                            Man blir glad av en 500 och ännu gladare när man ser två samtidigt! Det hade parkerat en bakom vår bil när vi var inne och handlade - "syskonkärlek"!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Freddan72 View Post
                              Såg en tyskreggad Abarth 500 esseesse idag i Majorna

                              Tog några bilder på den. Det är första gången jag ser en vit Abarth i Sverige.
                              Då har du inte sett min (en vit).....
                              /Micke

                              500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

                              Comment


                              • #30
                                Hehe, hans inlägg var från 2009 om du missade det

                                Comment

                                Working...
                                X