Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nürburgring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nürburgring

    Är det någon som tänker åka till Nürburgring i år? Finns det seriöst intresse för en Fiattrupp så kan jag ta på mig att undersöka närmare kring det praktiska.

    Har dålig koll på kostnaderna men jag skulle gissa på 7000-8000 för en långhelg "alles inklusive" från Mälardalen. Det är c:a 150 mil enkel resa. Hotel på plats relativt billigt, 50€ nattten, och sen bensin och mat på det. Typ åka en torsdag, vara hemma tisdag eller liknande så behöver man bara vara ledig 3 dagar.

    Vad tycks?
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

  • #2
    Intresset finns, frågan är bara när och hur mycket det kostar
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Semestertid så är det grönt för mig. Eller nån långhelg, typ kristihimmelfärd?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        V29 har jag semester så det låter bra så länge
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Troligt v29 ja! Roskilde är veckan innan.. Kommer va lagom mosig haha.
          Undrar om man ska släpa med r-däcken hela vägen ner.. Lär bli så kanske..?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jag är helt klart intresserad!
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              Jag åker ner första gången om 2 1/2 vecka...
              Sedan så blir det några gånger till under sommaren, vore kul att träffa upp lite Fiat folk!
              Såg Din nya leksak, inte helt fel! *grattis*
              Synd att det inte är en Porsche bara!
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #8
                Jimmy! Vore ju asballt om du kom med oxå.
                Hittills har jag bara erfarenhet av restaurangerna (mkt bra) och ett privat rum (dyrt) en bit därifrån. Lär kosta ännu mer runt F1 tider..?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Jag har ingen semester klar, men ska försöka hugga v.29 redan nu. Jag är på stenhårt!
                  Fiatlös

                  ___________________

                  Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                  Comment


                  • #10
                    Veckan efter F1 kan de nog vara vettiga priser och möjligheter till boende!

                    Klart jag vissa mina gamla Fiat vänner hur man attackerar den gamla banan med Tyskt stål...
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Särås
                      Klart jag vissa mina gamla Fiat vänner hur man attackerar den gamla banan med Tyskt stål...
                      Blev det ngn Cooper eller?
                      il giallino
                      Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                      bella rossa
                      Coupé 20VT LE nr1516 1999

                      white pearl
                      Mini Cooper D 2007

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mikael W
                        Blev det ngn Cooper eller?
                        Öh... Nj ingen Cooper... Är just nu bara Porsche & Audi på min garage uppfart...

                        (En skoda som bruksbil men den pratar ja inte om)
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ante
                          Tackar! Synd att det inte är en Porsche, snarare synd för dom som har en Porsche Skämt åt sido, för samma pengar fick man en 996 C2, och det kändes inte så lockande tyvärr. En GT3:a blev för dyrt, och den är ju också långsammare än en Z06:a Nu sitter helt klart begränsningen bakom ratten, det har det i och för sig alltid gjort i mitt fall.

                          Vad har du för Porsche?
                          Jag har en PORSCHE, inte en Porsche...
                          Det betyder att jag har en luftkyld Porsche, en 964 3,6 RS från -92, så mindre effekt än Din jänkare men jag lovar att jag har snabbare kurvhastighet!

                          Körde med mig bakom spakarna 7,45 (BTG) på Ringen i somras, det betyder drygt 8,00-8,05 på ett fult varv!
                          Det varvet är dock inte perfekt och skulle bilen bara vara komplett så skulle jag kunna hitta 5-10 sekunder till utan problem!
                          Men det ska jag försöka klara av innan sommaren är slut i år... Dock så var det få som körde snabbare på Turistkörningen under föra året!

                          Så visst är min bil inte det snabbaste som körts på Ringen, men med tanke på att enda modifikationen är däck och bromsbelägg och att chassie och bil är original från 1992 och att föraren är en mindre talangfull förare så är jag riktigt nöjd med min tid!
                          Inte lång efter vad Walter själv klarar av om vi säger så...

                          Vill kunna säga att min bil gör under 8 min på helt varv, inte bara på BTG...

                          Men snart är ju Audin klar, och den ska ju klara under 8 minuter på helvarven hela dagarna hoppas jag!
                          Men den är ju inte original...
                          mvh Jimmy
                          mvh Jimmy Särås

                          0736-996 993

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Särås
                            Öh... Nj ingen Cooper...
                            Såg dig på Cooperforumet i höstas och att du blev rätt imponerad... Och så var det en gul Lambo som lockade lite!
                            il giallino
                            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                            bella rossa
                            Coupé 20VT LE nr1516 1999

                            white pearl
                            Mini Cooper D 2007

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mikael W
                              Såg dig på Cooperforumet i höstas och att du blev rätt imponerad... Och så var det en gul Lambo som lockade lite!
                              Har aldrig vart frestad på en Lamborghini...
                              Är dock fortfarande lite sugen på en Mini Cooper S eller kanske en GP!
                              Men det ligger på paus just nu...
                              Blev en Skoda Fabia RS -06 som bruksbil, sedan får vi allt se vad som händer framöver...
                              mvh Jimmy Särås

                              0736-996 993

                              Comment

                              Working...
                              X