Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servicebok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servicebok

    Någon som vet om det går att beställa en ny servicebok? Har bara en på franska och eftersom den ej är använd/stämplad ännu skulle jag vilja börja med en ny på svenska.
    Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
    Lancia Thema Executive 3.0 CRD
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
    Ducati Multistrada 1000 DS

  • #2
    Ja det ska inte vara några problem .

    Comment


    • #3
      Vem kontaktar man? Jag provade med en auktoriserad verkstad men de sa att det inte gick...
      Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
      Lancia Thema Executive 3.0 CRD
      Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
      Ducati Multistrada 1000 DS

      Comment


      • #4
        Det borde väl inte vara något problem för en aukt. verkstad, serviceboken har så vitt jag minns ett artikelnummer precis som allt annat som hör till bilarna. Inte för att jag har det i huvudet, men någon med tillgång till ePER borde kunna ordna det.

        Panda 169

        Comment


        • #5
          Jag skulle gissa att det inte går att beställa en sådan. I Sverige trycker generalagenten en egen bok om jag inte minns fel. Det är alltså inte nått du kan hitta i ePer.

          Sen är väl själva iden med en servicebok att det är en värdehandling så att säga. Annars skulle man ju spontant kunna tappa bort den när det passar bra och i samma veva råka ändra mätarställningen. Det behövs i och för sig stämplar från auktoriserade verkstäder också för att få till en sån fuling.

          Slutsats: Jag tror det som verkstaden berättade för dig stämmer, i alla fall om du vill ha en "officiell" Svensk bok.

          Kankse nån här som jobbar på Fiat som är insatt?
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Minnet kanske sviker, men jag är rätt säker på att jag sett ett artikelnummer på serviceboken i ePER.
            Visserligen låter det logiskt det du säger, jag får kolla när jag kommer hem om jag hittar min CD.

            Panda 169

            Comment


            • #7
              Originally posted by bear
              Vem kontaktar man? Jag provade med en auktoriserad verkstad men de sa att det inte gick...
              Vilken ?

              Comment


              • #8
                e-per

                Prova detta
                http://eper.deltahpe.nl/
                //R//

                Comment

                Working...
                X