Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svinhoj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svinhoj

    Efter ett antal sporthojar, däribland en Ducati som jag än idag ångrar att jag sålde, så har jag mognat och köpt en riktig svinhoj. Funderade på moppe, men de är så j-vla dyra i försäkring. Då hittade jag denna pärla som kostar lika mycket i förs. per år som Duccen gjorde i månaden. Lovar att uppdatera med ev. toppfartsnoteringar m.m
    Attached Files

  • #2
    Kool!
    Gjorde precis lika,sålde Ducatin och har iaf haft liiite ågren efter det.En gång Ducce,alltid Ducce....;-)
    Köpte också Honda offroad senare,fast en XR 600.
    Hade planer på en Dominator själv för ngn sommar sen,men blev inget då iaf.

    Hoppas det blir många Ducati's på Skokloster så man kan dregla lite!
    Förutom allt annat där då förstås!

    //C

    Comment


    • #3
      En Ducce borde alla uppleva, då skulle det inte säljas några R1r o dylikt...

      Det är en lill-Dominator jag köpt, NX250 alltså. Finfin inne i stan, på cykelvägar, elljusspår m.m. Det är väl precis att man piskar trimmade EU-moppar, men 100 går det att marscha i iallafall
      Det är en riktig utmanare till "projekt snåljåp" kan jag lova, 9liters tank som räcker ca: 30mil. Helförs/helår 1500:-!!!! Det kostade Duccen i månaden

      Comment


      • #4
        Schysst Ducce jag såg i New York förrförra helgen.. Måste man inte ha lysen i USA?

        Lät mkt mysigt..
        Attached Files
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Fet 999:a! Ja du, de mullrar på bra fint Termignioni-avgas plus en öppen kopplingskorg brukar göra susen

          Comment


          • #6
            Har ibland funderat på att sälja Duccen när ekonomin inte gått ihop... så går man ut i garaget och startar upp den , flinar med hela huvet, å går in å räknar vidare..SÄLJER ALDRIG !!

            Comment


            • #7
              vad kör du för ducce?

              Comment


              • #8
                Bara en helt vanlig 900 ss ie -99. Hämtad i Tyskland för fem år sedan. Idiotförklarad av alla i min omgivning när jag gjorde det och ändå är det bara jag som har kvar cykeln som hämtades då..alla andra har bytt till annat karaktärlöst, ljudlöst, tråkigt japanskt. En har dock bytt till en likadan som min..och jag vet att en till vill..men har svårt att svälja förnedringen att jag hade rätt..hehe!! Man behöver sällan alla hästar som en R1 har men ljudet av en Ducce ...är direkt beroendeframkallande!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by captain
                  Bara en helt vanlig 900 ss ie -99. Hämtad i Tyskland för fem år sedan. Idiotförklarad av alla i min omgivning när jag gjorde det och ändå är det bara jag som har kvar cykeln som hämtades då..alla andra har bytt till annat karaktärlöst, ljudlöst, tråkigt japanskt. En har dock bytt till en likadan som min..och jag vet att en till vill..men har svårt att svälja förnedringen att jag hade rätt..hehe!! Man behöver sällan alla hästar som en R1 har men ljudet av en Ducce ...är direkt beroendeframkallande!!!
                  Snacka om att man känner igen det där,ifrågasättandet.
                  Fick hela tiden kommentarer om att det rasslade och lät,men ska ju vara så!Är ju ingen symaskin som man behöver stetoskop för att höra ju!
                  ;-)
                  Hade en ännu äldre,en -92 900ss men i mkt fint skick. Ibland smög jag ner i garaget bara för att sitta där en stund och drömma mig iväg till små tajta kurvor(och då pratar vi inte tjejer).
                  Aaaah,vilka minnen....

                  För att inte tala om ljudet vid gasavslag,då vad det nära att det blev fuktigt i brallan.
                  Hoppas man iaf någon gång köper en igen.
                  Ska bli kul och se om det finns ngr läckerbitar på fredag i Skokloster...

                  //C

                  Comment


                  • #10
                    De är bra fina! Jag var inne på en 900SS först, men så fick jag ett bra pris på en ny 748S, så då blev det en sån istället. Men den dög ju rätt bra iofs Men någon gång ska jag ha en 900SS eller 1000SS(inte många begagnade till salu dock) med Termignioni och öppen kopplingskorg, det är nåt visst med luftkylda Duccar En 888:a skulle va fint oxå

                    Comment


                    • #11
                      Svinhojen på bana!

                      Efter ett antal år som sporthojsåkare så har jag funderat på att byta skinnstället mot gore-tex......men efter gårdagens bankörnig så upptäckte jag att det är en sporthoj jag köpt! Helt klart över förväntan, hur lättkörd som helst! Med ett par offroaddäck med torrsprickor så lyckades jag med knäskrap t.o.m!!! Härlig känsla Eftersom Punton varit på Ringen redan så kanske svinhojen ska med på er Ringenresa i sommar
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Nejnej få Punton klar till Ringen såklart!
                        På med ett par heltäckande KOSS-lurar till MP3-spelaren o så är du på g...
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by per
                          Nejnej få Punton klar till Ringen såklart!
                          På med ett par heltäckande KOSS-lurar till MP3-spelaren o så är du på g...
                          Blir lite svårt att hinna klart till sommaren, nästa kanske.......

                          Comment


                          • #14
                            Ingen i gbg området som är på g att sälja sin hoj?
                            With great power comes the bitches
                            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TurboNimitz
                              Ingen i gbg området som är på g att sälja sin hoj?
                              Har du inga krav på vad det ska vara för hoj??? Bara det är en hoj eller?

                              Comment

                              Working...
                              X