Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Tipo Seidicivalvole (2.0 16V) 1992

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Fiat Tipo Seidicivalvole (2.0 16V) 1992

    Besiktigad i går med tvåor på avgasvärden (katalysatorn är kass) och oljeläckage från motorn. Ombesiktning senast 27/5.

    Bra saker:
    Brembo Max skivor runt om
    Stålomspunna bromsslangar
    Skapligt nya ok bak
    Alla bromsrör i bakvagnen bytta
    Fräsch inredning
    Bara 9900 mil
    Går som ett spett!

    Sämre saker (rätt dåliga faktiskt):
    Katalysatorn kass (Christos på Autokinito har mätt den)
    Motorn läcker olja (vet inte varifrån men ganska högt upp)
    Treans växel kräver tillvänjning

    Utsidan är ganska normal för en sjutton år gammal bil.

    5000:- utan coupéfälgarna med i princip nya dunlop sport, 8000:- med (dubbfria vinterdäck på orginalfälg ingår).

    /Anders Selmer (andersselmer@hotmail.com), tfn: 0738020222
    Attached Files
    Anders Selmer
    Fiat Multipla 1.6 2008
    Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

  • #2
    Bild på hur bilen ser ut otvättad med orginalfälgar:
    Attached Files
    Anders Selmer
    Fiat Multipla 1.6 2008
    Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

    Comment


    • #3
      I går ringde en kille som ville köpa den för att köra folkrace...

      Rädda den!

      /selmer
      Anders Selmer
      Fiat Multipla 1.6 2008
      Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

      Comment


      • #4
        TurboNimitz

        Vet att du vill ha en värdig arvtagare till Unon... Ge honom ett skambud David!

        Angående oljeläckade, motortvätt strax innan besiktningen har tagit mig igenom tre besiktningar med gammel-Saaben...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          kan ev vara intresserad..

          hellre det än att den går till folkrace
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment


          • #6
            Jag också..! Folkrace.., fy f-n!!

            Comment


            • #7
              SÅLD -

              till Östersund.

              /selmer
              Anders Selmer
              Fiat Multipla 1.6 2008
              Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

              Comment


              • #8
                Inte så mkt vägsalt iaf.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Vägsalt och vägsalt. Det skall tydligen bli norsk bilcross för tipogralen på ålderns höst. Så kan det gå för en lätt bedagad top-of-the-line-tipo med perfekt inredning... Ingen ville ha den nybesiktigad för ett år sedan för 15 tusen och ingen nu heller för 5. Ett helt gäng strulpellar har visserligen hört av sig/varit och tittat men någon var besviken för att han inte fick en bil i nyskick för 5 tusen och andra har inga pengar "just nu".

                  Visst skär det i hjärtat men killen var supertrevlig och jag hoppas att Tipon får kul så länge det varar.

                  /Bitter
                  Anders Selmer
                  Fiat Multipla 1.6 2008
                  Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

                  Comment


                  • #10
                    FYFAN!
                    Och jag som precis stod och snackade med farsan om att ev köpa tillbaka den... Trist som nån rally-bil


                    //PP
                    Porsche 996 C2 -00
                    Volvo V60 D3 -12

                    Comment


                    • #11
                      håller med.. fy faan

                      om man e så despo att sälja bilen och säljer till vem som helst.. det finns ju inte speciellt många bra exemplar av 16v kvar i Sverige...

                      vad gör du här på Fiatklubben.. där vi bryr oss om Fiatbilar.. elakt sagt.. jag vet.. men det kommer från hjärtat!

                      du kan säga att du haft flera som kommit och kollat på bilen innan och haft olika orsaker att inte köpa denna..
                      men jag vet att jag såg denna tillsalu i Örebro när du förmodligen köpte den..

                      mina polare och jag pratade redan då att köpa den.

                      hade du inte den tillsalu för 25 papp först?
                      iallafall.. det e försent nu.. synd för en pärla som kunde stanna vid liv
                      Last edited by Fiat Abarth; 8 May 2009, 02:58.
                      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                      Mina Bilar.. Past & Present!

                      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                      Comment


                      • #12
                        Jag köpte bilen av ParkPre för 2,5 år sedan. Sedan dess har jag kört 750 mil och lagt ned över 30 tusen. Pysslat, tagit om hand, förbättat, ställt ut på Skokloster osv. Att påstå att jag inte bryr mig om fiatar tycker jag känns lite orättvist.

                        Jag försökte sälja bilen nybesiktigad för ett år sedan. Först för 20 och sedan för 15. Bortsett från ett par mejlprutare hörde ingen av sig. På Skokloster pratade jag med många personer. Många påstod sig vara intresserade. Noll personer hörde av sig. En bil som för mig har varit värd att lägga 30 tusen på har inte varit värd halva den summan för någon annan. En bil som ingen vill köpa är tyvärr värd noll kronor.

                        /Fortfarande bitter
                        Anders Selmer
                        Fiat Multipla 1.6 2008
                        Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

                        Comment


                        • #13
                          30.000:- var mycket pengar...... vad var det som var blev så dyrt....
                          Var bilen ett vrak innan, kan man undra..... den ser ju fin ut.

                          Kör själv en TIPO 2,0 Top Classic, fast bara en 8-ventilare, har rullat i familjen i 7 år, och är tryggheten själv - inga större utgifter.
                          Efter 18.000 mil, så är avgassystemet och kylaren det enda som behövt bytas ut, förutom löpande underhåll, som olja filter remmar osv.
                          Och den är fortfarande i ett så fint skick, att jag kan ställa ut den, efter en tvätt och polering. Ingen rost, fast bilen rullar året runt.
                          Top Classic står för skinnklädsel, el-lucka, AC etc.

                          Men tyvärr, Tipo´n är ju inte värd ett ruttet lingon. Så ska man kosta på den lite extra, då får man veta att detta får man definitivt aldrig tillbaka. Så ska man sälja, får man inte ha bråttom, om man vill ha något betalt. Man måste stöta på den rätte köparen. Men det är en riktigt bra och trogen bruksbil. Inte snygg, men praktisk.

                          Så det är bara att svälja, och gå vidare. För det finns en exakt likadan 16V, som jag i dagsläget tror, inte rullat mer än ca 4.000 mil. Samma färg t.om. Så någon finns alltid kvar, men inte många lika fin, som din.

                          Du får skaka av dig detta som skrivs. För det har hänt, det är ett faktum. Historia.
                          //R//

                          Comment


                          • #14
                            ParkPre/Fiat Abarth/Captain: Om någon av er så gärna önska köpa bilen så går det nog att få tag på den nya köparen. Lägg ett par tusenlappar emellan så är den säkert din...

                            Iofs har kanske Abarth tillräckligt med bilar ändå iofs...
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by rask
                              ParkPre/Fiat Abarth/Captain: Om någon av er så gärna önska köpa bilen så går det nog att få tag på den nya köparen. Lägg ett par tusenlappar emellan så är den säkert din...

                              Iofs har kanske Abarth tillräckligt med bilar ändå iofs...
                              jag tror att du har otroligt rätt rask

                              hehehehe
                              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                              Mina Bilar.. Past & Present!

                              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                              Comment

                              Working...
                              X