Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peter Gabriel Polarpriset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peter Gabriel Polarpriset?

    Hur kan Peter Gabriel få Polarpriset? Jag menar det måste ju lätt finnas över 1000 pers i Fagersta som är mer förtjänta av priset.

  • #2
    Vad menar du? "SLEDGE - HAMMEEER!!"
    Kanongrejer.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Oj fan, glömde den, då förstår jag. Den ensam borde ju gjort att han fick alla priser i hela världen........................................... .................................................. .................................................. .................................inte

      Comment


      • #4
        "Shock the monkeys" var en stor hit på sin tid... det ljuva 80-talet!!!
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Re: Peter Gabriel Polarpriset?

          Originally posted by stooges
          Hur kan Peter Gabriel få Polarpriset? Jag menar det måste ju lätt finnas över 1000 pers i Fagersta som är mer förtjänta av priset.

          Låt mig gissa; du bor i Fagersta, har flera Hivesplancher, spelar i ett källarband som repat länge nu och väntar på att bli upptäckta/skivkontrakt/turnera.

          Ni har en färdig lista över vad som ska finnas i logen.

          ''

          Gabriel var tidigt ute med världsmusik och politisk medveten agenda. Levererat bra skit under +30 år imho.

          Comment


          • #6
            Peter Gabriel!

            Har man missat honom så är det tråkigt. Vad han har betytt för musiker är få förunnat.
            Tänker dock mest på tiden med Genesis.

            //Lars
            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
            Folka Vento VR6 -93 såld!
            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

            Comment


            • #7
              Re: Peter Gabriel!

              Originally posted by Erajack
              Har man missat honom så är det tråkigt. Vad han har betytt för musiker är få förunnat.
              Tänker dock mest på tiden med Genesis.

              //Lars
              Jag har inte missat honom och det är det som är det tråkiga

              Comment


              • #8
                Jag tycker Phil Collins borde fått priset. Eller Joan Collins.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Re: Re: Peter Gabriel Polarpriset?

                  Originally posted by tempra33
                  Låt mig gissa; du bor i Fagersta, har flera Hivesplancher, spelar i ett källarband som repat länge nu och väntar på att bli upptäckta/skivkontrakt/turnera.

                  Ni har en färdig lista över vad som ska finnas i logen.

                  ''

                  Gabriel var tidigt ute med världsmusik och politisk medveten agenda. Levererat bra skit under +30 år imho.
                  Du har helt rätt i att jag tycker Hives är en aningen bättre än Peter Gabriel (gör inte alla det?) och sju resor roligare. Tyvärr skulle jag inte ge Hives Polarpriset helller, tror inte ens de vill ha det. Men att Peter Gabriel skulle platsa in som en av dem som har gjort en av de 20 störtsa insatserna inom musik, det måste vara ett skämt. Jag tycker att Peter Gabrials utnämning borde få samma konsekvens för Polarpriset som Philimon Arthur and the Dungs Grammis för Grammisgalan.
                  PS Mina rock´n roll drömmar har man tyvärr lagt på hyllan för länge sen, men man kanske skulle bli trubadur
                  Last edited by stooges; 16 May 2009, 14:50.

                  Comment


                  • #10
                    Joan Collins funkar för mig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Re: Peter Gabriel!

                      Originally posted by stooges
                      Jag har inte missat honom och det är det som är det tråkiga
                      Menade inte att DU missat! Dock tycker jag att han platsar. Det beror nog på vad man lyssnar på.
                      Phil Collins har troligen gjort saker (senaste tiden) som gör att han inte är med.

                      //Lars
                      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                      Folka Vento VR6 -93 såld!
                      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Re: Re: Peter Gabriel!

                        Originally posted by Erajack
                        Menade inte att DU missat! Dock tycker jag att han platsar. Det beror nog på vad man lyssnar på.
                        Phil Collins har troligen gjort saker (senaste tiden) som gör att han inte är med.

                        //Lars
                        Det har du helt rätt i, det beror nog på vad man lyssnar på, men jag har ändå svårt att smälta Peter Gabriel, men tiden läker ju alla sår. Det är tur att vi har melodifestivalen i morgon, där lär ju rätt låt vinna

                        Comment


                        • #13
                          Lemmy Kilmister borde få Polarpriset, han har betytt mycket för hårdrocken iaf. I melodifestivalen får rätt låt inte ens ställa upp....

                          (sitter och lider bredvid min respektive)
                          Christian

                          Kör nu:


                          I garaget:

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mirafiori
                            Lemmy Kilmister borde få Polarpriset, han har betytt mycket för hårdrocken iaf. I melodifestivalen får rätt låt inte ens ställa upp....

                            (sitter och lider bredvid min respektive)
                            Vilken vill du ska FÅ ställa upp?

                            //Lars
                            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                            Folka Vento VR6 -93 såld!
                            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mirafiori
                              Lemmy Kilmister borde få Polarpriset, han har betytt mycket för hårdrocken iaf. I melodifestivalen får rätt låt inte ens ställa upp....

                              (sitter och lider bredvid min respektive)
                              Lemmy är ett bra val, han tycks ju vara "på riktigt" ungefär som Thomas Wassberg för skidåkning. Ingen Lemmy ingen Hawkwind, ingen Hawkwind ingen Monster Magnet, ingen Monster Magnet ingen "Third Alternative". En av de låtar som får tapeten att krulla ihop sig när man kör den på 11:an
                              ps Mirafiori, du kan ej ha lidit när Grekland körde sitt "bidrag". Länge sen jag garvade så mycket när grabben klev upp på nåt slags rullband tror jag blindtarmen brast
                              Last edited by stooges; 17 May 2009, 11:21.

                              Comment

                              Working...
                              X