Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Skrotbilar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Riktigt goa bilder! Svårt att säga om det är en 1900.Jag har sparat lite bilder och dom stämmer inte riktigt med dina.Större bakruta och stående baklampor har 1900 modellen på mina bilder.men det kan var så att jag har bilder på senare årsmodeller.Viliken skrot kommer bilderna från?Jag fick tips att det stod en 1400/1900 på en skrot mellan morkarla och söderby,är det bilder därifrån?

    Edit:Tror det är en 1400,jag känner igen instrumenthuset från min fiarri som är byggd på 1400 modellen.

    Jag fär väl bidra med ngn bild jag också.
    En 850 special som stod i Högboda (värmland).Vet ej om den står kvar längre.
    Attached Files
    Last edited by alfamats; 20 April 2010, 20:20.
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #32
      Skrot och skrot? En 500 som var på en auktion som jag var på.
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #33
        Ser ut att ha varit en rolig auktion och ja bilderna är därifrån.

        Comment


        • #34
          Trevliga bilder.

          Dom första från Stogge är troligen inte från någon Fiat. Däremot dom andra är på en 1400 Standard 1950-1954. Bakljusen är nog inte från Fiat. Dom här första 1400 hade körriktningsvisare (pilar) och när dom la av vilket dom gjorde ganska fort bytte man till blinkers.

          Comment


          • #35
            Ja jag bara undrar var den där 1400:an står? Kofångaren bak går kanske att använda och ser ju bättre ut än båda dom jag har!!
            captainmorgan

            Comment


            • #36
              Början på slutet för en Lancia?
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Mitt skrot bidrag

                Den här står på Malmby Bilskrot (0152 - 252 84) utanför Strängnäs.
                GPS koordinater 59.322304,17.074582

                Har inte kollat närmare på den men det finns en del prylar att plocka.
                Skroten brukar ha bra priser samt att man brukar kunna pruta lite på plats.
                All demontering får man göra själv.

                Bilderna är tagna 26/7-2011





                Last edited by grusbus; 4 August 2011, 22:27.
                www.strigin.se

                Comment


                • #38
                  Click image for larger version

Name:	V 28-29 178.jpg
Views:	1
Size:	346.0 KB
ID:	248569Tjena!
                  Har varit ute och åkt lite bil under första veckan av semestern.Har stött på några gamla Fiat som jag var var tvungen att fota.
                  En Fiorino och en 127 som jag spottade mellan gränna och vadstena.
                  Last edited by alfamats; 18 July 2013, 15:06.
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • #39
                    Click image for larger version

Name:	V 28-29 349.jpg
Views:	1
Size:	367.3 KB
ID:	248570Hittade en goding när jag var upp till en kompis stuga uppe i Lennartsfors (värmland) också.Bidde så sugen att jag funderar på att ringa på den.Så jag avslöjar inte exakt vart bilen står
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • #40
                      Ser hyffsat komplett ut!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #41
                        3P:n ser ju hygglig ut. Letar efter dessa stripes till min men verkar helt omöjligt att få tag i. Jag har heller inte scoopet på huven. Däremot har jag både vinge och hönsatrappa !!
                        Skulle vilja måtta lite på stripesen om du köper den. Framskärmarna är bytta på min reservdelsbil så jag vet inte hur det ska va där.

                        Fiorinon har jag också sett på mina irrfärder...fanns inte den på Blocket för ett tag sedan?
                        captainmorgan

                        Comment


                        • #42
                          Även om det är lik så är det goa bilder...
                          Hade exakt en sådan alfa33'a, kanske t.o.m. är min som står där hehe... om den hade GAB584 som regnr.
                          3P'n ser ju värd ut att ta vara på.. iallafall på den bilden. Fräck bil, som man aldrig ser ute i 'verkligheten'...
                          Fiat 124 sport coupé 1975
                          Tidigare bilar:
                          Fiat 124 SC 1973
                          Fiat 850 special 1971
                          Alfa 164 TS 1990
                          Alfa 33 1.5 SL 1984
                          Alfa 33 1.7 QV 1987

                          Comment


                          • #43
                            Lyfter tråden.Har varit och letat skrotbilar idag.Var och tittade på några uno´s och en Ritmo åt fjugesta hållet till.Såg en blocketannons på flera äldre Fiat (80 talare)och blev nyfiken så klart Tyvärr blev det inga bilder där.Men jag tog mig en sväng i omnejd när jag ändå var där.131:an hittade jag åt fjugestahållet i närheten av Örebro.Bilen var ordentligt rostig i bakre kärmkanter och stod i högt gräs,är nog inget att ha misstänker jag.Men vad vet jag.Click image for larger version

Name:	141.jpg
Views:	1
Size:	210.0 KB
ID:	249393Click image for larger version

Name:	153.jpg
Views:	1
Size:	211.7 KB
ID:	249394
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • #44
                              Några bilder som är äldre.Bilarna stod på Nykroppabilskroten.Ritmon är den jag var och plockade delar från till min bil.Click image for larger version

Name:	V40 035.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	249395Click image for larger version

Name:	V40 045.jpg
Views:	1
Size:	204.5 KB
ID:	249396
                              Mats Nilsson

                              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                              Comment


                              • #45
                                Ingen Fiat men jag är sååååå sugen på denna bilmodell Click image for larger version

Name:	135.jpg
Views:	1
Size:	217.5 KB
ID:	249397
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X