Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Nya Fiat 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpråd: Nya Fiat 500

    Ös på! Vad bör man tänka på vid köp av en ny Fiat 500. Barnsjukdomar och annat som kan vara bra att känna till. Vilka årsmodeller ska man akta sig för?

    Diesel eller bensinare?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Generellt brukar första årsmodellen vara den med mest problem. Vet inte om 500:an är speciellt drabbad, men det brukar dyka upp en del oväntade problem med nylanseringar.

    Annars är väl tipset att köpa en Abarth eller är tanken att ha den som bruksbil?
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ante
      Generellt brukar första årsmodellen vara den med mest problem. Vet inte om 500:an är speciellt drabbad, men det brukar dyka upp en del oväntade problem med nylanseringar.

      Annars är väl tipset att köpa en Abarth eller är tanken att ha den som bruksbil?
      Har sneglat på en Abarth men de kostar så mycket plus att jag hade velat ta väl hand om den och då innebär det ingen vinterkörning. Skulle behöva en året-om bil.

      En snygg 500 diesel med glas tak och lite utrusning, uppsättning fina fälgar och koni dämpare så är vi hemma

      Har även kollat på annat och inser nu att coupen är värd pengarna både i inköp och drift.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Kolla in mobile.de
        Finns några riktigt snajsiga Abarth 500
        Här är en för 16900 Euro och blivit trimmad!!
        Länk
        Last edited by Freddan72; 20 May 2009, 10:23.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Originally posted by Freddan72
          Kolla in mobile.de
          Finns några riktigt snajsiga Abarth 500
          Här är en för 16900 Euro och blivit trimmad!!
          Länk
          Ska man inte vara försiktig med att importera trimmade bilar? Kan tänka mig att SBP inte gillar sånt.

          "Getönte Fensterscheiben"
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Originally posted by Freddan72
            Kolla in mobile.de
            Finns några riktigt snajsiga Abarth 500
            Här är en för 16900 Euro och blivit trimmad!!
            Länk
            180k + resa och registrering så blir det rätt dyrt med en abarth. 150k reggad och klar kan jag tänka mig ge för en sån
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Nu (efter 8 års trådbump ) borde det finnas lite mer tips och råd om en 500?

              Är ute efter en bensin, och inte de motorsvagaste.

              Har läst guiden i länken nedan, och wiki i princip.
              http://www.bytbil.com/nyheter/kopgui...2007-2016-4719

              Någon som har mer tips/råd?
              Är det någon motor som är mindre bra? Något årtal som de uppdaterades och man skall försöka ha?
              Alfa GTV6 GP -87, 75 v6 -87, Spider v6 tb -01, GTV -77, Giulia Super -76
              Peugeot 404 -69
              Lotus Elan +2 -68
              BMW 325i -09

              Comment


              • #8
                Är begagnad du är ute efter antar jag?
                Nya säljs enbart med 69hk motorn om jag inte har fel, kanske i klenaste laget men borde funka ändå. Dom har dock släppt en ny "sport" version, osäker på hästar i den dock.
                Vilken prisklass kollar du på?
                Uppdatering kom våren 2016 med lite ändringar på lampor samt en mittdisplay inuti.
                Brukar även dyka upp ganska bra delas på privatleasing, har sett priser runt 1500-2000kr
                Jag har själv en abarth och har du råd skulle jag kolla på en sådan, bra tryck i motorn och bra ljud. Inredningen är dock sådär med dörrpnaler och lite vibrationer.

                Comment


                • #9
                  Begagnat var tanken, för ca 80tkr.
                  Verkar som man kan hitta hyfsat bra 1.4 (100hk) varianter för det.

                  Men ju mer jag kollar så verkar det som att det är 135hk Abarth vi skall ha. Får nog gå upp i pris för det, och verkar knappt finnas några.
                  ...men sen såg jag denna:
                  https://www.blocket.se/ostergotland/...m?ca=23_11&w=3



                  Vet inte om priset är ok, en hel del godsaker. Egentligen för bra för vad jag är ute efter, en "vanlig" 135hk är mer än tillräcklig som stadsbil till frugan.

                  Får se om den är kvar efter semestern...och hur mycket pengar man har kvar :/
                  Alfa GTV6 GP -87, 75 v6 -87, Spider v6 tb -01, GTV -77, Giulia Super -76
                  Peugeot 404 -69
                  Lotus Elan +2 -68
                  BMW 325i -09

                  Comment


                  • #10
                    Finns en billig abarth i Borås nu, slå till

                    Comment


                    • #11
                      https://www.blocket.se/alvsborg/Fiat...0.htm?ca=7&w=3
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X