Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittkonsol till 2,0 16v -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mittkonsol till 2,0 16v -95

    Var och tittade på ett objekt idag och såg till min fasa att tidigare ägare haft ngn form av fuskpanel på mittkonsolen. Panelen sitter inte kvar, men det gör tyvärr klistret... Hur får man bort detta eller måste man sätta på ny fuskpanel alt. byta mittkonsolen?

  • #2
    Är det den delen som går att demontera? Isf kan man även lacka, t.ex. blanksvart har blivit populärt.. (som t.ex. i nya Scirocco R)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Är det plastunderlag där klistret sitter?
      Kemisk ren bensin som finns på apoteket brukar vara effektivt vid fläckborttagning. Är inte "så värst aggressivt" mot underlaget. Vet ej hur det är mot plaster. Testa först isf.
      Har använt det på billacker på 80-talet & där fungerade det bra.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        Testa även med Teakolja, låter lite udda men funkar bra för att få bort klister efter självhäftande lappar på t.ex. cdskivor och dylikt..
        Coupe 16VT - On the road

        Comment


        • #5
          Många bra tips att testa! Det är klister på hela konsolen, dvs runt knappar/klocka till ner vid handbromsen. Ska prova att rengöra när jag får bilen, det blir ett av flera projekt...

          Comment


          • #6
            3 M har en spray som är baserad på citronsyra speciellt framtagen för att lösa lim utan att skada underlaget. Ganska dyr men för mig har den varit ovärderlig när jag använt den i sammanhang som liknar ditt problem.
            Den där blå bilen -vad det nu är?

            Comment


            • #7
              hm, spännande. jag har exakt samma problem. bara klisterrester kvar på panelen...

              Comment


              • #8
                Det är inte enstaka bilar som har problem med detta. Alla tidiga coupeér råkar ut för samma sak. Det verkar vara dålig kvalité på plasten. Men det går relativt enkelt att skrapa bort och sen kan man ta bumper shine (om man inte vill lackera), då blir det relativt svart igen.
                Coupé 16VT.
                Min bil...

                Comment


                • #9
                  Har samma problem med min och har testat allt från bumper care till vinylglans utan andra resultat än att få en yta som känns "fettig". Ganska irriterande. :P

                  Comment

                  Working...
                  X