Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp kamremsbyte fel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp kamremsbyte fel

    Hejsan! Jag lämnade in min fiat coupe 20vt turbo till en verkstad nära Ystad. Dom tog 3250kr för kamremsbyte + växellåds olija service. Han var väldigt duktig och nogran. Men nu när jag fick bilen så körde jag en runda och då kände jag att växellådan har fått ett glapp? Allså när man har en växel i ska ju växelspaken sitta fast i läget men nu när den ligger i vilken växel som helst kan jag föra växelspaken fram och tillbaks säkert 3-4cm!! utan den hoppar av växel. Någon som vet vad han kan ha glömt göra?eller vad som kan ha hänt. Annars går bilen som den ska endast detta som uppstog.


    Har även införskaffat en ny intercolor som ska sitta i fronten, köpte den beg suttit på en 16v t. Där sitter en grej som liknar denna ecc som ni nämner i vissa trådar ska jag byta ut den till min som sitter på min 20vt.?



    Tacksam för svar.

  • #2
    3000 för kamrems byte :O det är ju snorbilligt
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

    Comment


    • #3
      Låter troligast som glapp i växellådslänkaget? Han kanske lossade det av någon anledning? Om så är fallet är det bara att skruva åt och justera så är den som förr.

      Har även sett att växelföraren i plast har gått sönder på vissa Coupér men känns kostigt om det skulle ha hänt under service.
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #4
        Billigt

        Jo det var riktigt billigt då in gick växellåds olija och bytet av den +glykol Så bor ni i söder så kan jag varmt rekomendera det. Pris på fiat i ystad var 26 000kr för enbart kamremsbyte. fick även förslag på 16 000 uppåt i landet. Så 3000kr smet jag undan med

        Comment


        • #5
          De 3250 kr är väl bara arbetskostnad?
          Last edited by Freddan72; 7 August 2009, 09:53.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Re: Billigt

            Originally posted by Andre
            Jo det var riktigt billigt då in gick växellåds olija och bytet av den +glykol Så bor ni i söder så kan jag varmt rekomendera det. Pris på fiat i ystad var 26 000kr för enbart kamremsbyte. fick även förslag på 16 000 uppåt i landet. Så 3000kr smet jag undan med
            var i ystad gjorde dom det kamremsbyte för 3000kr? :O villken motor är de? lilla eller stora?

            Comment


            • #7
              Kamrems byte

              Hejsan! Hittatde felet idag på verkstan. det var som du sa. en länkarm liknande sak typ ett stag som hade lossnat. så nu går hon som en dröm.! Fick även på min nya termostat idag pch nu håller den 80-90grader även olje tempen har stigit Fast klommer ingen värme till coupen men det är väl luft bubblor. Jag gjorde det hos brors bilverkstad i Skivarp (1mil) utanför ystad. Jag gav 2400kr totalt för arbetstiden + reservdelar 2900kr (kamremsats+vattenpump) Billigaste stället inom 40mil.

              Tänkte höra där går en slang till insugröret som är liten kanske 4mm-8mm vad gör den för något? måste man ha den? Tänkte bygga intercolor och på dom nyra rören finns ingen ansluting till den med?

              Comment


              • #8
                Min är 20v turbo plus. Alltså stora motorn.!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Andre
                  Min är 20v turbo plus. Alltså stora motorn.!

                  hos din bror säger du? vad är det för verkstad? är det samma pris för oss utanför familjen:P?

                  Comment


                  • #10
                    Verkstaden heter Brors svets och bil verkstad i Skivarp

                    Jag fick det så billigt för han sa 2400kr per telefon för han trodde det var någon annan modfell sen när han fick den så märkte han hur mkt jobb det var men då höll han sig till det priset ändå. jag tror han bytar den till dig med för samma pris. >Rekomenderar han starkt.!!!!Väldigt trevlig nogran och billig.

                    Comment

                    Working...
                    X