Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni toppat på mätaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Haha Yes, håller med.
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • #32
      Originally posted by 84jr0 View Post
      Det som är läskigt med coupen i höga farter är slitna bakdämpare, då känns det som att baken lyfter när det guppar.
      Va läskigare vid Årsta rondellen
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #33
        Bilen sugs fast i backen som ett strykjärn runt 140km/h. Men tycker styrningen är för direkt för att det ska vara annat än obehagligt att köra mycket fortare än så. Dåliga vägar och lågprofil gör väl sitt.

        Över 200 så räcker det med en vägskada eller något annat oförutsett så är det färdigkört.

        Runt 70km/h tredje växeln på slingrig väg tycker jag är mycket trevligare.

        Comment


        • #34
          Shit det låter inte bra, har du gjort hjulinställning på länge? Låter nästan som för mkt toe out tycker jag.
          T.o.m på Autobahn (som är MYCKET värre än svenska vägar) var min tokstabil även i 200.
          Last edited by per; 1 September 2016, 11:05.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #35
            Du missförstod mig, bilen är stabil men servon är för bra. Jag föredrar att det går tungt i höga farter(200+), som på lite modernare, alternativt väldigt gamla bilar..
            Iofs inte gjort hjulinställning på 3 år, men inte känt något behov av det heller.
            I 140 kan man nog ta varvet i en rondell utan problem med gles trafik, känns det som.

            Får se om det blir nya skor till nästa år, gå igenom hela chassiet.
            Last edited by winroth; 1 September 2016, 15:54.

            Comment

            Working...
            X